Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Dacia Logan MCV

Váš test

27.05.2014

Jezdí a jezdí bez poruchy.

Autor:Maleček
Dobrý den, chtěl by se podělit o zkušenosti se skoro sedmiletou a 118 000 km Dacií Logan MCV 1.6. Dacii jsem zakoupil v srpnu 2007 jako nový vůz. Rozhodl jsem se pro ni z důvodu mého koníčku turistiky, jelikož jsem sháněl vozidlo ve kterém bych mohl i případně přespat a aby bylo za rozumnou cenu, kterou bych si mohl dovolit a nemusel jsem kupovat ojetinu. Rozhodl jsem se pro Logan MCV ve výbavě Lauréate 1.6 s 64 kW a modré metalíze 61G za 297 000 Kč. Tato výbava obsahovala mimo jiné přední mlhovky, elektricky ovládaná okna vpředu, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, výškově stavitelné sedadlo řidiče, ABS, 4 reproduktory a přípravu pro rádio, airbag řidiče, dálkově ovládané centrálního zamykání, zásuvku na předními sedadly a podélné strěšní lyžiny doplnil jsem ji pouze o koberečky, zámek řadicí páky a pískování skel. Jedná se o motor o objemu 1598 cm3, s výkonem 64 kW/5500 ot/min, s udávanou kombinovanou spotřebou 7.8 l/100 km. Od koupě rumunského vozu mě dost známých odrazovalo s tím že se mi rozpadne před očima, a po mých zkušenostech mohu s těmito slovy pouze nesouhlasit. Logánek, jak mu doma všichni říkáme, nás za celou dobu nikde nenechal a vždy nás dovezl do cíle a zpět domu. Servis navštěvuji kvůli výměně oleje a dalších předepsaných úkonech podle servisní knížky. Je pravda že výměnu oleje a olejového filtru jsem zkrátil z 30 000 km na 15 000 km a myslím, že to autu prospívá. Protože i automechanik mi řekl, že 30 000 km je i na hranici olejů. První oprava byla provedena ještě v rámci záruky a to výměna omezovače předních dveří. Další byla po noční nezvané návštěvě a to kvůli výměně rozbitého skla u spolujezdce. Při stavu 60 858 km byli vyměněny přední brzdové kotouče a destičky. Není se co divit, protože v roce 2008 posloužil k přestěhování celého bytu z města na venkov, takže jezdil plně naložený a v dalších letech musel přivést a odvést stavební materiál na rekonstrukci domu, což zvládá i nadále. V roce 2011 prošel STK se zjištěnou lehkou závadou vůle v zavěšení předních kol. Vyřešila to výměna čepů řízení. Ještě jsem nechal dvakrát přivařit držák výfuku po jeho ureznutí. Jiné závady a neplánované návštěvy servisu nebyli. V blízké době mě čeká výměna středního dílu výfuku. Z mého pohledu jsem s tím to autem velmi spokojen co se týče i prostornosti a spotřeby. V zaměstnání jezdím Škodou Octavií a mám v ní pocit že sedím utopený za palubní deskou a skoro na zemi. Což platí i pro jiná nová vozidla. Pravou nohu nemám o nic otlačenou a i pohodlně si sednu vzadu. Je pravda, jiné auta mají třeba nápaditější interiér, ale na to to nejezdí. Ze začátku jsem trochu pochyboval nad rezervou umístěnou z venku pod zavazadlovým prostorem, ale právě při převážení těžších předmětů jsem ocenil plechovou podlahu kde nehrozilo poškození podlahy která kryje rezervní kolo. Hlavně když jsem odvážel do sběru trubky a staré radiátory a jiné železo. Rezervu stačí tak třikrát do roka vyndat omýt a nevidím větší problém v umístění. Zavazadlový prostor je navíc dobře využitelný a to díky i kolmé zádi. Interiér bych řekl že nejeví moc velké známky opotřebení a vypadá pěkně. Díky větší světlé výšce a plechovému krytu motoru se nemusí bát zajet i mimo asfaltové cesty. Spotřeba se ustálila na nějakých 6 ,3 až 6,8 l/100 km což bych řekl, že je slušné. Na druhou stranu musím říct, že motor nijak nevytáčím a preferuji spíše klidnou jízdu. Co se týče rzi, žádná viditelná není, když nepočítám výfuk. Akorát na několika místech jsou drobné oděrky asi od odletujících kamínků. Ale abych jenom nechválil, je pár drobností co postrádám. Např. schází věšáčky na kabáty, a možnost někam umístit alespoň 1,5 l lahev. Ke dni 24.11.2016 mám najeto přes 200 000 km a zatím stále žádná porucha, teda až na výměnu předního dílu výfuku.

Celkové hodnocení

Pořizovací cena 297 000,- Kč
+
prostorný interiér
docela velká světlá výška
velký zavazadlový prostor
pohodlná jízda
-
chybějící háčky na kabáty
chybějící otvory na pet lahve
Tagy:


Pro obnovení hesla vepiště kód


Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: