Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Ford Focus

Váš test

16.01.2014

Nenáročný vůz s nadprůměrnými jízdními vlastnostmi.

Autor:Tom
Vůz jsem koupil jako 4 letý jetý při cca 60.000 najetých kilometrech. Nyní jej vlastním 5 rokem, najel jsem s ním cca 60.000km. Stav tachometru k dnešku číta cca 120000km . Servis/závady: mimo běžný servis. Vůz jsem koupil na doporučení kamaráda, který jej měl nový. Pochvaloval si nenáročný, vcelku úsporný a přitom svižný motor zážehový (benzín) 1.6 16kw 74kw. Po osobní zkušenosti mohu potvrdit. Motor má najeto cca 120.000 km a zatím jsem neřešil žádnou závažnou opravu. Totéž mohu říci i o podvozku a vlastně o celém vozidle. Mimo běžnou údržbu (výměna oleje, svíček atd.) proběhly tyto opravy: 1) zanesená škrtící klapka (vyčištěno své pomocí) = 0,- Kč 2) odešlo čidlo volnoběhu cca 2000,- Kč 3) výměna vlnovce na výfuku (cca při 100.000km) = cca 800,-Kč Předchozí majitel se netrefil do garáže, ale to není chyba auta, proto výměnu nárazníku a pravého blatníku nelze považovat za zvýšené servisní náklady vinou vozidla :-) . Náhradní díly nejsou drahé, originální díly se dají pořídit v autorizovaném servise za přiměřené částky. Neoriginální jsou pochopitelně levnější, ale rozdíl není tak propastný. Jízdní vlastnosti: V daném segmentu (nižší střední třída) jde o leadra, ale to není asi žádná novinka. Ford Focus má vzadu víceprvkovou nápravu a ta dělá své. Zatáčku, kterou jsem se služebním Citroenem C4 zvládal 50 až 60 kilometrovou rychlostí s Focusem říznu 80 a přesto se cítím bezpečněji. S podvozek souvisí i řízení, které je přiměřené, posilovač není zbytečně "přeposilovaný" . Tlumiče jsou tak akorát, ani příliš tvrdé, ani příliš měkké. Jejich naladění se Fordu opravdu povedlo. Podvozek má u mě 10b z 10! Motor: 1.6i, 16V, 74kW, palivo: benzín. Po přečtení několika recenzí a doporučení kamaráda, který měl s tímto motorem osobní zkušenost jsem koupil Focuse s 1.6 a určitě jsem neudělal špatně. Motor je spolehlivý, nenáročný a hlavně vcelku úsporný. Při jízdě mimo obec jezdím cca 6 - 6,5l/100km . Při jízdě ve městě je to horší: cca 7-8litrů na 100km. Ale co mě překvapilo nejvíce: měřil jsem spotřebu při cestě do Maďarska (cca 1200km z toho 80% dálnice , 2 dospělé osoby, plný kufr a spotřeba cca 7l/100km a to jsem se neloudali !!! A když už jsem u té rychlosti: maximálka je u této motorizace cca 185km (tachometr ukazoval 200). Zrychlení na objem 1.6 super. Do cca 150km velmi pěkné kontinuální zrychlení a teprve až kolem 150 až 160km začal motor "vadnout" . Od 175km - 180km už se mu opravdu nechtělo. Dostat se na maximálku 185 pak vyžadovalo trpělivost :-). Dlouhodobě se s vozidlem dá jet rychlostí 160km/h aniž by to mělo dramatický vliv na Vaší peněženku. Podvozek takou rychlost zvládá s přehledem. Myslím si že, by zvládal i daleko vyšší rychlost. Tu bych ovšem nedoporučoval z důvodu, že vozidlo má nad 160 vysokou spotřebu a také aerodynamický hluk je vyšší. Navíc můj Focus už není nejmladší (9let) a v Německu nám patřil spíše prostřední jízdní pruh :-) . Když jsem u motoru, tak přidám pár slov k převodovce: ta má dle mého názoru zbytečně dlouhé dráhy řazení (s porovnání s koncernem VW 100%). Nicméně řazení není tak gumové jako u "francouzů" (konkr. porovnám s P 307) a tak jsem vcelku spokojen. Komfort/ interiér a dílenské zpracování: - vše dohromady bych označil slovíčkem průměrný. Funguje, ale komfort je dnes přeci už jen někde jinde. Na vozidle mi vadí dvě věci, které se týkají komfortu: spíše průměrné až podprůměrné topení a cyklovač stírání stěračů (příliš dlouhý interval mezi jednotl. setřením). Ale pro mnohé z Vás asi nedůležité. Použité materiály, vč. čalounění je také průměrné, interiéru vévodí tvrdé plasty, nicméně ve vozidle nic nevrže. Volant je stavitelný ve dvou osách, sedala jsou pohodlná, vzadu dostatek místa na nohy i na hlavu. Jen ten kufr by mohl být kapánek větší. Ale kdo chce stěhováka, má si pořídit kombík. Závěr: nenáročné auto s nadprůměrnými jízdními vlastnostmi, které by vám nemělo udělat díru do rodinného rozpočtu. Motorizace 1.6 (benzín) Vás nepřekvapí dramatickými servisními náklady a spotřeba 6 až 7 litrů je na 9 let starý vůz hodně slušná stejně jako jeho dynamika.

Celkové hodnocení

Pořizovací cena 192 000,- Kč
+
jízdní vlastnosti
zážehový motor 1.6i 74kw
dostatek prostoru v interiéru (ve předu i vzadu)
příznivé ceny ND
-
tvrdé plasty v interiéru
slabší topení v mrazech
cyklovač stěračů (příliš dlouhý interval)
Tagy:


Pro obnovení hesla vepiště kód


Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: