Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Citroën Jumpy Furgon 1.6 HDI: Brigádník

Test

Jistě to znáte, bez dodávky s velkým úložným prostorem se zkrátka někdy neobejdete. Ve vydavatelství jsme na tom často stejně, proto nám na výpomoc s převozem časopisů, vybavení, motocyklu a dalšími redakčními povinnostmi přispěchal Citroën Jumpy. Jak se s ním žije?

Největší díl své pracovní náplně vykonává jumpy v rámci vydavatelství v redakci časopisu Motocykl. A už teď můžeme s klidem říci, že se své role ujal více než důstojně. Velmi mu k tomu napomohly větší rozměry. Jumpy Furgon je totiž ve variantě L2H1, což znamená delší rozvor a až 6 m3 nákladového prostoru. A to je přesně to, co nám přišlo vhod. Dvojitými křídlovými zadními dveřmi totiž do jumpyho bez problémů dostanete dvě dospělé motorky a ještě vám zbude místo na výbavu a další různé věci okolo.

Hodně nás překvapilo, jak si i s takovou porcí poradí nejslabší turbodiesel v nabídce. Devadesátikoňová 1.6 HDi pod kapotou žene citroën kupředu s nebývalým entuziazmem. Rozhodně to není žádný lenoch a dodávce propůjčuje jízdní dynamiku, kterou by jí mohlo závidět nejedno osobní vozidlo. To vše za cenu ne nijak přemrštěné spotřeby nafty, která se zatím (motor v zajížděcím cyklu) pohybuje okolo 7 l/100 km.

Dost tomu pomáhá také na první tři rychlosti hodně nakrátko poskládaná pětistupňová převodovka. Je to dělník, masážní sedadla či mahagonové obložení v kabině nehledejte. I tak ale platí, že svůj účel i co do pohodlí jumpy plní na jedničku. Ergonomie posazu řidiče je příjemná (sedadlo řidiče je plně nastavitelné), volant s ideálně účinným posilovačem a řadička s akurátními drahami padnou dobře do ruky – nemusíte se bát, že budete pětku řadit spolujezdci do kastlíku.

V souvislosti s kastlíkem: v interiéru citroënu je opravdu hodně přihrádek (včetně těch nad hlavou), kam můžete umístit drobnosti. Chybí nám v nich pouze protiskluzová úprava – nic neřešitelného.  Stísněnost začnete v interiéru pociťovat až ve chvíli, kdy jej zaplníte trojicí osob. Prostřední sedadlo je tak lepší vnímat jako „nouzovku” na krátké vzdálenosti.

Pro naše účely vystačí výbava na základním stupni, tudíž jsme oželeli rádio – základní tovární přístroj vyjde na 12 000 Kč (příprava je obsažena ve standardu). Při jeho absenci navíc získáte další užitečnou přihrádku. Co jsme si ale neodepřeli, je manuální klimatizace s pylovým filtrem (+27 800 Kč), která přijde při návratu z rozpálené trati vyloženě vhod.

Názor autora

Citroën Jumpy je ve variantě Furgon ideální městskou dodávkou. Díky prodlouženému rozvoru (L2H1) je schopný pobrat úctyhodnou porci nákladu a zároveň vás díky úspornému dieselu se slušnou dynamikou nesedřít z kůže provozními náklady. V jeho neprospěch tak hraje (neuplatníte-li výhodné financování) pouze vyšší cena.

Cena základního modelu 634 000,- Kč
Cena testovaného modelu 668 000,- Kč
+
velký a snadno přístupný nákladový, prostor, dynamický a úsporný diesel, velká zrcátka, nespočet odkládacích prostor
-
vyšší hladina hluku od motoru, poměrně chudá základní výbava, absence 6. rychlostního stupně na dálnicích, vyšší cena





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: