Ford Kuga 2.0 TDCi PowerShift: Rodinná šelma
Kuga má snad nejlepší jízdní vlastnosti ze všech kompaktních SUV. Jak funguje, když se spojí Nejsilnější diesel a dvouspojková převodovka? Na to jsme se zaměřili v testu vrcholného provedení se sportovním paketem Titanium Plus.
Ford platí za tvůrce normálních aut určených pro nadšené řidiče. Ani kuga z tohoto standardu neslevila – má přesné řízení, velmi jistý podvozek a na SUV nečekaně snadno zatáčí. Navrch přidává aktivní pohon všech kol, který vylepšuje trakci při rozjezdu i v každé zatáčce.
Nabídku naftových motorů tvoří dvě verze dvoulitru. Ta testovaná se pomalu chystá na odpočinek, v ceníku už narazíte na modernizované provedení Euro 6. Podle všeho se vyplatí počkat, nový motor je sice o 24 tisíc korun dražší, má ale 180 koní a 400 Nm. Jsou to totiž právě newtonmetry, kterých se testovanému autu příliš nedostává. Abychom si rozuměli – kuga v provedení se 163 k není žádný lenoch, od takto silného motoru byste ale očekávali podstatně více chuti do života. Motor si snadno poradí se všemi jízdními situacemi, ale takový silák, jako je třeba 2,2litr v Mazdě CX-5, to zkrátka není...
A tak se přímo nabízí myšlenka sáhnout po samočinné převodovce. S ohledem na charakter motoru je to vlastně velmi vhodná volba. Dvouspojkový PowerShift přidá na komfortu obsluhy, dlouhodobá spotřeba 8,5 l/100 km je přitom podobná jako u verze s manuálním řazením. Převodovka ale bohužel neřadí tak hladce, jak jsme si zvykli u konkurenčního DSG. Navíc k ruční volbě převodů slouží poněkud obskurní přepínač na páce, pádla pod volantem byste hledali marně.
Bytelný interiér potěší ve všech verzích slušnou výbavou, hlavní slabinou jsou krátké a nízko položené zadní sedáky, které na dlouhých cestách vyhoví jen dětem.
Názor autora
Vynikající jízdní vlastnosti jsou jednoznačnou předností Fordu Kuga. Od nejsilnějšího naftového motoru by se ale daly očekávat přesvědčivější dynamické schopnosti, dvouspojková převodovka PowerShift zase vytříbeností řazení zaostává za konkurenčním DSG. Opomenout nelze ani poměrně sebevědomé ceny u vyšších verzí tohoto modelu.
Celkové hodnocení
Cena základního modelu | 607 940,- Kč |
---|---|
Cena testovaného modelu | 1 135 590,- Kč |
špičkové jízdní vlastnosti |
převodovka PowerShift zvyšuje spotřebu jen nepatrně |
už v základu slušná výbava |
průměrná dynamika nejsilnějšího motoru |
nepříliš hladké řazení automatu |
vysoké ceny u lepších specifikací |