Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Peugeot 308 2.0 BlueHDi: Dobrá volba

Test

Prodejní výsledky Peugeotu 308 stojí na naftové šestnáctistovce. Ale co když se chcete nechat rozmazlovat? Nejdražší provedení kombinuje suverénní dvoulitr, automatickou převodovku a rozsáhlý seznam komfortních funkcí.

Dieselový dvoulitr začíná být mezi kompaktními hatchbacky ohroženým druhem. Peugeot však nechce vyklidit pole, a tak bohatou nabídku menších motorů korunuje plnotučným turbodieselem, který posílá na přední kola 150 k a 370 Nm.

Na výběr je manuální a automatická převodovka, my jsme při výběru auta do testu dali přednost druhé z nich. Láká totiž na příznivý příplatek jen 37 000 Kč, zároveň se ale jedná o poctivou konstrukci s hydrodynamickým měničem. Nová generace šestistupňového automatu (jedná se o Aisin AM6 III) stlačila reálnou spotřebu k šesti litrům, takže je tato 308 v podmínkách skutečného provozu jen o půl litru žíznivější než s manuální převodovkou. Zároveň ale neztratila nic z kultivovanosti řazení. Změny převodů jsou hladké a relativně rychlé.

Dlouhá šestka drží na dálnici při 130 km/h otáčky jen lehce nad dvěma tisíci. Motor je ale za všech okolností suverénní, a tak mu těžké zpřevodování nevadí. Naopak hladce rozvíjí svůj potenciál už z nejnižších otáček a díky tomu je přesvědčivý v nízkých rychlostech ve městě i tehdy, pokud chcete na dálnici letět 200 km/h.

Silný motor si vyžádal tužší naladění podvozku. 16palcová kola, která jsou i v nejvyšší výbavě standardem, se proto jeví jako optimální volba. Již známými slabinami, které nedokážou přebít ani ve verzi Allure standardní LED světlomety (nebo příplatková masážní sedadla), je nedostatek místa pro kolena na zadních sedadlech a složité ovládání klimatizace přes dotykový displej. Je ale potřeba mít na paměti, že srovnatelný Golf 2.0 TDI se nabízí o 37 000 Kč dráž.

Názor autora

Těžiště prodejů sice leží jinde, na rozdíl od Korejců ale Peugeot umí nabídnout kvalitní produkt i těm, kdo do 308 žádají něco víc než obligátní šestnáctistovku. Dvoulitrový diesel hatchbacku sluší, jeho sladění s měničovým automatem se povedlo na výbornou. A tak zůstává jen pár známých nedostatků.

Celkové hodnocení

4
Cena základního modelu 340 000,- Kč
Cena testovaného modelu 647 500,- Kč
+
kultivovaný a přesvědčivý motor
komfort řazení nového automatu
rozumná spotřeba
bohatá standardní výbava ve verzi Allure
-
málo místa pro kolena vzadu
složité ovládání klimatizace a dalších funkcí přes dotykový displej
chybí možnost řazení na volantu





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi (2014)
Technické informace:
Objem motoru 1997 cm3
Výkon 110 kW
Točivý moment 370 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 10,1 s
Spotřeba 3,8 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: