Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Nissan Juke 1.2 DIG-T: Francouzské srdce

Test

Faceliftovaný juke má téměř jedenapůlkrát větší zavazadelník a navíc dostal malý turbomotor od Renaultu.

Zatímco ve světě se juke těší docela velkému zájmu, na tuzemském trhu prodejní čísla na hlavu zrovna nestaví. Originální japonský crossover se tu prodává zhruba stejně jako konkurenční Peugeot 2008 nebo Opel Mokka. Renault Captur je naopak téměř dvakrát úspěšnější. Zda juku vylepší skóre nový motor, který mu věnoval právě Renault, se uvidí.

Nissan nabízí i něco ostřejšího: Juke Nismo RS o výkonu 218 koní!

Novou pohonnou jednotkou je přeplňovaná dvanáctistovka s turbem a šestistupňovým manuálem, která má však lepší výkonové hodnoty než základní atmosférická šestnáctistovka s pětikvaltem. Mimochodem, stejný motor pohání i Renault Mégane. Ve městě se nový motor chová velmi dobře, je kultivovaný a příjemně svižný, což podporuje i přesná šestistupňová převodovka s příjemně krátkou řadičkou.

Motor není třeba zbytečně vytáčet, protože vrcholu točivého momentu dosahuje už při 2000 otáčkách. Zvláště potěšující je spotřeba, která, jak slibuje Nissan, by měla být výrazně lepší než v případě juku s 1,6litrovým atmosférickým motorem. Praxe nezklame, opravdu se dá jezdit po městě nenuceně za šest litrů.

V oblastech s menší hustotou zalidnění se však odhalí relativně malá výkonová rezerva, motor navíc nepříjemně hučí a nepomůže mu ani docela dlouhá šestka.

Nový agregát představuje kompromis. Je sice vytříbený a nanejvýš vhodný do města, ale můžete si jej objednat pouze ve dvou vyšších výbavách, což znamená čtyřicetitisícový rozdíl mezi základní šestnáctistovkou a jednadvojkou DIG-T. A to není zrovna málo.

Názor autora

Nissan Juke nejde s davem, což můžete brát jako minus, nebo naopak jako jeho pozitivní vlastnost. Má docela bohatou nabídku motorů. Nová dvanáctistovka je dobrá, kultivovaná a k juku se skutečně hodí, zvlášť pokud jezdíte hlavně po městě. Při její volbě musíte sáhnout hlouběji do kapsy, protože se nabízí jen ve vyšších výbavách Acenta a Tekna.

Cena základního modelu 294 900,- Kč
Cena testovaného modelu 453 500,- Kč
+
kultivovaný a ve městě úsporný motor
zvětšený zavazadelník
bohatá výbava u dražších verzí
-
na dálnici je motor hlasitý a zvyšuje se mu spotřeba
vyšší pořizovací cena nového agregátu v porovnání se základní atmosférickou šestnáctistovkou





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: