Volvo S60 T5: Vládce dálnice
Na zádi má nápis T5. Přitom jadrný pětiválec byste v jeho útrobách hledali marně. Podobných protikladů je S60 ve sportovním outfitu R-Design plná. Málokteré auto totiž vyvolává tak protichůdné reakce.
Známý dvouapůllitrový pětiválec už seknul s kariérou a pod označením T5 (na první pohled trochu nejasné označování u Volva není novinkou) se neskrývá nic jiného než nový čtyřválec, který ovšem splňuje přísnější normu Euro 6. Tuto jednotku inženýři Volva vyvinuli spolu s firmou Polestar, která pro značku staví sportovní deriváty švédských modelů. A s dvoulitrem je spárován také nový automat Geartronic s osmi stupni (dříve muselo T5 stačit šest), kterému nechybějí pádla pod volantem.
Zásahem Polestaru se však S60 T5 mávnutím proutku v typické sportovní auto neproměnila, spíše se dá popsat jako dynamické „gétéčko” střední třídy. Pohonné ústrojí je opravdu vyladěno na jedničku s hvězdičkou – motor nádherně a plynule akceleruje, je docela tichý a svůj potenciál vyčíslený na 245 koní a především 350 Nm umí s přehledem přenést na asfalt a neusmažit si u toho gumy. Automat také řadí přesně ve správný čas, ale kdovíjak úspornou spotřebu nečekejte, při svižnějším tempu se udrží okolo hodnoty s devítkou na začátku.
Nejsilnější stránkou vozu je však brzdění. Je lékárnicky přesně dávkovatelné a velmi důvěryhodné. S60 tak jednoznačně patří mezi nejpříjemnější cestovní auta ve své třídě – i díky měkkým sedákům a stále nadčasově přívětivému interiéru by v něm cesta třeba do Alp a zpátky ubíhala příjemněji než ve čtyřválcových Audi A4 nebo BMW řady 3.
Jen kdyby samo sobě nepodráželo nohy sportovním nastavením podvozku u verze Momentum R-Design. Na hladkém povrchu a v zatáčkách funguje dobře, jenže jeho přílišná tuhost nemusí vyhovovat všem.
Názor autora
Čryřválcový dvoulitr je povedená pohonná jednotka, akceleruje lineárně a na dálnici je příjemně kultivovaný. S60 T5 navíc disponuje fantastickou trakcí a především precizně naladěnými brzdami. Vůz hezky zatáčí a chová se velmi předvídatelně. Dostal by však lepší hodnocení, kdyby byl podvozek o něco poddajnější.
Celkové hodnocení
Cena základního modelu | 756 500,- Kč |
---|---|
Cena testovaného modelu | 1 426 600,- Kč |
kultivovaný a výkonný motor |
hladká akcelerace |
přesné řízení |
sofistikovaný automat |
skvělé brzdy |
sportovně naladěné tlumiče u verze |
R-Design nejsou na hrbolatější silnici |
zrovna moc pohodlné |
malý kufr |