Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volvo S60 T5: Vládce dálnice

Test

Na zádi má nápis T5. Přitom jadrný pětiválec byste v jeho útrobách hledali marně. Podobných protikladů je S60 ve sportovním outfitu R-Design plná. Málokteré auto totiž vyvolává tak protichůdné reakce.

Známý dvouapůllitrový pětiválec už seknul s kariérou a pod označením T5 (na první pohled trochu nejasné označování u Volva není novinkou) se neskrývá nic jiného než nový čtyřválec, který ovšem splňuje přísnější normu Euro 6. Tuto jednotku inženýři Volva vyvinuli spolu s firmou Polestar, která pro značku staví sportovní deriváty švédských modelů. A s dvoulitrem je spárován také nový automat Geartronic s osmi stupni (dříve muselo T5 stačit šest), kterému nechybějí pádla pod volantem.

Zásahem Polestaru se však S60 T5 mávnutím proutku v typické sportovní auto neproměnila,  spíše se dá popsat jako dynamické „gétéčko” střední třídy. Pohonné ústrojí je opravdu vyladěno na jedničku s hvězdičkou – motor nádherně a plynule akceleruje, je docela tichý a svůj potenciál vyčíslený na 245 koní a především 350 Nm umí s přehledem přenést na asfalt a neusmažit si u toho gumy. Automat také řadí přesně ve správný čas, ale kdovíjak úspornou spotřebu nečekejte, při svižnějším tempu se udrží okolo hodnoty s devítkou na začátku.

Nejsilnější stránkou vozu je však brzdění. Je lékárnicky přesně dávkovatelné a velmi důvěryhodné. S60 tak jednoznačně patří mezi nejpříjemnější cestovní auta ve své třídě – i díky měkkým sedákům a stále nadčasově přívětivému interiéru by v něm cesta třeba do Alp a zpátky ubíhala příjemněji než ve čtyřválcových Audi A4 nebo BMW řady 3.
Jen kdyby samo sobě nepodráželo nohy sportovním nastavením podvozku u verze Momentum R-Design. Na hladkém povrchu a v zatáčkách funguje dobře, jenže jeho přílišná tuhost nemusí vyhovovat všem.

Názor autora

Čryřválcový dvoulitr je povedená pohonná jednotka, akceleruje lineárně a na dálnici je příjemně kultivovaný. S60 T5 navíc disponuje fantastickou trakcí a především precizně naladěnými brzdami. Vůz hezky zatáčí a chová se velmi předvídatelně. Dostal by však lepší hodnocení, kdyby byl podvozek o něco poddajnější.

Celkové hodnocení

4
Cena základního modelu 756 500,- Kč
Cena testovaného modelu 1 426 600,- Kč
+
kultivovaný a výkonný motor
hladká akcelerace
přesné řízení
sofistikovaný automat
skvělé brzdy
-
sportovně naladěné tlumiče u verze
R-Design nejsou na hrbolatější silnici
zrovna moc pohodlné
malý kufr





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Volvo S60 T5 (2013)
Technické informace:
Objem motoru 1999 cm3
Výkon 176 kW
Točivý moment 320 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 7,5 s
Spotřeba 8,1 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: