Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mercedes-Benz C 200: Benzinový konzervativec

Test

Prodeje céčka napovídají, že tato limuzína od Mercedesu úspěšně zapadla do kolejí dobře vyjetých jejími předchůdci. Provedení s benzinovým dvoulitrem a manuální převodovkou je sázkou na jistotu.

Vzáplavě novotvarů, které rychlostí smršti postihují německé prémiové značky, je Mercedes-Benz třídy C důležitým ostrůvkem jistoty pro konzervativní zákazníky. Benzinový základ není vozem pro velké flotily, jeho ideální cílová skupina sestávající z klidných řidičů za něj však bude moci s radostí vyměnit již dosloužilá starší céčka s obdobným pohonem.

Pohonnou jednotkou je nenápadný turbobenzin těžící z objemu dvou litrů obstojných
184 koní. To je v měřítcích Mercedesu tak akorát na pohodové jezdění s dostatečnou výkonovou rezervou pro bezpečné předjížděcí manévry. V nižších otáčkách je motor takřka nehlučný, nad 4000 otáček umí lehce zavrnět, uhlazeným charakterem ale sportovní choutky rozhodně nepodněcuje. Svým dílem k tomu přispívá i v mercedesech dnes už málo vídané manuální řazení.

Šest dlouhých stupňů myslí na ekologii a činí z céčka úsporného hltače dálničních kilometrů. Zákonné maximum znamená 2400 otáček, což představuje spotřebu šest litrů. Ani v jiných jízdních režimech dvoulitr nepůsobí nenasytně a palivo hltá jen střídmě, o čemž svědčí průměr 7,3 l dosažený po 600 kilometrech svižného jezdění. Již dříve jsme psali, že „železný“ podvozek se pro české silnice hodí o poznání více než vzduchové provedení s airmaticem.

S osmnáctipalcovými koly je jízda komfortní za většiny okolností, přitom však vždy dostatečně jistá a nezáludná. Řízení vás děním pod předními koly příliš neobtěžuje, je však příjemně tuhé a v zatáčkách přesné. Céčko je přesně tím typem auta, s kterým čím déle jezdíte, tím méně se vám z něj chce vystupovat. Cena tomu odpovídá.

Názor autora

Druhé nejslabší benzinové céčko ztělesňuje představy letitých zákazníků značky o klasicky stylizovaném, bytelně postaveném a jízdně důstojném autě. Řadit manuálně v mercedesu je docela fajn, útulný interiér s velkými lesklými plochami asi nebude po chuti každému. Delší převody trochu dusí dynamiku, výhodou je na oplátku úsporný provoz.

Celkové hodnocení

4.5
Cena základního modelu 837 720,- Kč
Cena testovaného modelu 1 080 175,- Kč
+
kultivovaný a úsporný motor
pohodlný podvozek
výborný rejd
moderní asistenční systémy
jízdní stabilita
precizní řazení
-
delší převody
méně místa vzadu
lacinější vzhled dekorů
cena strmě roste s výbavou





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: