Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Renault Twingo 1.0 SCe: Malé, ale šikovné

Test

Nové Twingo nasadilo líbivý kabátek. Motor se přestěhoval dozadu, zvětšil se vnitřní prostor a ve městě se cítí jako doma.

Ve světě stále drsnějších aut vypadá nové Twingo, které proporcemi trochu připomíná buldočka, roztomile. Jeho tvůrci se rozhodli vzepřít konvencím, a tak v době rostoucích aut stvořili model, který je kratší než jeho předchůdce. Zároveň je ale vyšší a má zcela novou techniku, která se vyznačuje především přestěhováním motoru a převodovky dozadu.

Tříválcový motor se nachází pod kufrem, je skloněný pod úhlem 49°.

Tříválcový motor se nachází pod kufrem, je skloněný pod úhlem 49°.

Výsledkem je nečekaně prostorná kabina. Sedí se příjemně vysoko a navzdory délce pouhých 3,56 metru je vevnitř stejně místa jako v kvádrovitě tvarované Škodě Citigo. Tvůrci interiéru hýřili nápady – můžete vybírat z různých pestrobarevných kombinací, ještě více ale oceníte například vyjímatelnou (a tedy i přenosnou) schránku před spolujezdcem nebo množství prakticky rozmístěných odkládacích prostorů. Místo navigace nabízí Renault kombinaci držáku na mobil a aplikace R&GO, kterou si můžete stáhnout zdarma.

Malé Twingo se vymotá skoro kdekoliv.

Malé Twingo se vymotá skoro kdekoliv.

Už základní motor je pro malé Twingo optimální. Vtip spočívá v rychlém nástupu točivého momentu, litrový tříválec se tedy projevuje živě napříč celým spektrem otáček. Nepotěšila nás ale spotřeba, ta se u zcela nového nezajetého auta pohybovala okolo 7 litrů ve městě a 5 litrů mimo něj. Tuzemská konkurence (Citigo i kolínská trojčata) umí jezdit o litr úsporněji.

Tvůrci interiéru mysleli na styl i praktické detaily.

Tvůrci interiéru mysleli na styl i praktické detaily.

Královskou disciplínou nového modelu je každopádně obratnost. Přední kola se umí vytočit do úhlu 45° stupňů, rejd totiž není omezen přítomností motoru, převodovky a poloos. Průměr otáčení je rekordních 8,6 metru, v praxi to znamená, že se otočíte všude tam, kde k tomu seberete dost odvahy. Díky neutrálnímu rozložení hmotnosti se Twingo také nadšeně vrhá do zatáček, v běžných rychlostech zkrátka jede vždycky okamžitě tam, kam zrovna namíříte volantem.

Kvůli zvýšené podlaze má kufr objem 188 litrů. Konkurence nabízí víc.

Kvůli zvýšené podlaze má kufr objem 188 litrů. Konkurence nabízí víc.

Názor autora

Tvůrcům nelze upřít odvahu, s níž vytvořili zcela nekonvenční miniauto. V městském provozu se Twingo cítí jako ryba ve vodě, jen bychom od něj čekali o něco nižší spotřebu. Jako hlavní nedostatek se jeví cena – za podobné peníze můžete mít všestrannější Clio a na to určitě mnoho Čechů uslyší.

Celkové hodnocení

4
Cena základního modelu 214 900,- Kč
Cena testovaného modelu 280 900,- Kč
+
originální design
vynikající ovladatelnost
neutrální chování podvozku
-
relativně vysoké ceny
nemá otáčkoměr
menší kufr než u konkurence





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: