Renault Twingo 1.0 SCe: Malé, ale šikovné
Nové Twingo nasadilo líbivý kabátek. Motor se přestěhoval dozadu, zvětšil se vnitřní prostor a ve městě se cítí jako doma.
Ve světě stále drsnějších aut vypadá nové Twingo, které proporcemi trochu připomíná buldočka, roztomile. Jeho tvůrci se rozhodli vzepřít konvencím, a tak v době rostoucích aut stvořili model, který je kratší než jeho předchůdce. Zároveň je ale vyšší a má zcela novou techniku, která se vyznačuje především přestěhováním motoru a převodovky dozadu.
Výsledkem je nečekaně prostorná kabina. Sedí se příjemně vysoko a navzdory délce pouhých 3,56 metru je vevnitř stejně místa jako v kvádrovitě tvarované Škodě Citigo. Tvůrci interiéru hýřili nápady – můžete vybírat z různých pestrobarevných kombinací, ještě více ale oceníte například vyjímatelnou (a tedy i přenosnou) schránku před spolujezdcem nebo množství prakticky rozmístěných odkládacích prostorů. Místo navigace nabízí Renault kombinaci držáku na mobil a aplikace R&GO, kterou si můžete stáhnout zdarma.
Už základní motor je pro malé Twingo optimální. Vtip spočívá v rychlém nástupu točivého momentu, litrový tříválec se tedy projevuje živě napříč celým spektrem otáček. Nepotěšila nás ale spotřeba, ta se u zcela nového nezajetého auta pohybovala okolo 7 litrů ve městě a 5 litrů mimo něj. Tuzemská konkurence (Citigo i kolínská trojčata) umí jezdit o litr úsporněji.
Královskou disciplínou nového modelu je každopádně obratnost. Přední kola se umí vytočit do úhlu 45° stupňů, rejd totiž není omezen přítomností motoru, převodovky a poloos. Průměr otáčení je rekordních 8,6 metru, v praxi to znamená, že se otočíte všude tam, kde k tomu seberete dost odvahy. Díky neutrálnímu rozložení hmotnosti se Twingo také nadšeně vrhá do zatáček, v běžných rychlostech zkrátka jede vždycky okamžitě tam, kam zrovna namíříte volantem.
Názor autora
Tvůrcům nelze upřít odvahu, s níž vytvořili zcela nekonvenční miniauto. V městském provozu se Twingo cítí jako ryba ve vodě, jen bychom od něj čekali o něco nižší spotřebu. Jako hlavní nedostatek se jeví cena – za podobné peníze můžete mít všestrannější Clio a na to určitě mnoho Čechů uslyší.
Celkové hodnocení
Cena základního modelu | 214 900,- Kč |
---|---|
Cena testovaného modelu | 280 900,- Kč |
originální design |
vynikající ovladatelnost |
neutrální chování podvozku |
relativně vysoké ceny |
nemá otáčkoměr |
menší kufr než u konkurence |