Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost PowerShift: Hadimrška

Test

Nejprodávanější malé auto ze zahraničí boduje vášnivým úsměvem à la Aston Martin, automat zase zpříjemňuje jízdu po městě. Takový je Ford Fiesta s převodovkou PowerShift.

V době, kdy značka s modrým oválem v erbu toužebně vyhlíží příchod nového mondea a focus nejde zrovna na dračku, musí být pro šéfy evropské divize pohled na prodejní statistiky fiesty pohlazením po duši.

 Ford Fiesta jízda

Tentokrát jsme vyzkoušeli praktickou pětidveřovou karoserii v kombinaci s litrovým ecoboostem a šestistupňovou automatikou PowerShift. Myslím, že základní kámen úspěchu se konstruktérům litrového tříválce podařilo položit s takřka dokonalým odhlučněním agregátu. Nevím, jak u vás, ale u mě to je právě rachot vytočeného tříválce, který by mě primárně odradil od koupě vozu s takovým motorem bez ohledu na ostatní parametry.

Malý motůrek je prostý vibrací a to, že jde o tříválec, rozeznáte vesměs jen ve specifických otáčkových výsečích. Praxe je taková, že tichý služebník solidně zatahuje už od nízkých otáček a je schopen i takových jevů, jako je pocítitelné pružné zrychlování na dálnici.

Ford Fiesta Powershift motor

Automatický dvouspojkový šestikvalt bezesporu plní esenciální poslání tohoto druhu řazení, jakým je pohodová jízda bez šlapání na spojku, spořádané chování však mezi jeho ctnosti tak úplně nepatří. Pokud na plynový pedál tlačíte konstantní silou, je všechno v pořádku a kvalty zapadají hezky rychle, běda však, když vás situace donutí prudčeji přišlápnout. Převodovka se na dlouhé okamžiky zamyslí, a následně v enormní snaze s celým vozem nehezky škubne.

Ford Fiesta interiér

Jízdní vlastnosti jsou přitom jinak velmi hravé a mezi konkurencí jednoznačně nejlepší, ať už mluvíme o radostném sportovním pocitu z precizního řízení nebo o vyváženě naladěném podvozku, který skousne mnohá zvěrstva českých silnic. Fiesta při svižném jezdění ve městě a po dálnici žádala v průměru 7,1 litru benzinu, jde to ale i mnohem úsporněji.

Ford Fiesta jízda

Názor autora

Malý ford těží vedle nesporných praktických kvalit z výtečného naladění jizdních vlastností, kdy za radost z jízdy nejste biti tvrdým pérováním. Litrový ecoboost v přídi se bije srdnatě,  lepší vychování by ale rozhodně neuškodilo automatické převodovce.

Celkové hodnocení

3.5
Cena základního modelu 219 990,- Kč
Cena testovaného modelu 415 090,- Kč
+
tichý a pružný motor
precizní citlivé řízení
ideálně vyvážený podvozek
pohodlná sedadla
design
bezzátkový uzávěr nádrže
-
vyšší cena oproti manuálu
malá zpětná zrcátka
nevyzpytatelná automatická převodovka
spotřeba při svižnější jízdě





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: