Ford Fiesta 1.0 EcoBoost PowerShift: Hadimrška
Nejprodávanější malé auto ze zahraničí boduje vášnivým úsměvem à la Aston Martin, automat zase zpříjemňuje jízdu po městě. Takový je Ford Fiesta s převodovkou PowerShift.
V době, kdy značka s modrým oválem v erbu toužebně vyhlíží příchod nového mondea a focus nejde zrovna na dračku, musí být pro šéfy evropské divize pohled na prodejní statistiky fiesty pohlazením po duši.
Tentokrát jsme vyzkoušeli praktickou pětidveřovou karoserii v kombinaci s litrovým ecoboostem a šestistupňovou automatikou PowerShift. Myslím, že základní kámen úspěchu se konstruktérům litrového tříválce podařilo položit s takřka dokonalým odhlučněním agregátu. Nevím, jak u vás, ale u mě to je právě rachot vytočeného tříválce, který by mě primárně odradil od koupě vozu s takovým motorem bez ohledu na ostatní parametry.
Malý motůrek je prostý vibrací a to, že jde o tříválec, rozeznáte vesměs jen ve specifických otáčkových výsečích. Praxe je taková, že tichý služebník solidně zatahuje už od nízkých otáček a je schopen i takových jevů, jako je pocítitelné pružné zrychlování na dálnici.
Automatický dvouspojkový šestikvalt bezesporu plní esenciální poslání tohoto druhu řazení, jakým je pohodová jízda bez šlapání na spojku, spořádané chování však mezi jeho ctnosti tak úplně nepatří. Pokud na plynový pedál tlačíte konstantní silou, je všechno v pořádku a kvalty zapadají hezky rychle, běda však, když vás situace donutí prudčeji přišlápnout. Převodovka se na dlouhé okamžiky zamyslí, a následně v enormní snaze s celým vozem nehezky škubne.
Jízdní vlastnosti jsou přitom jinak velmi hravé a mezi konkurencí jednoznačně nejlepší, ať už mluvíme o radostném sportovním pocitu z precizního řízení nebo o vyváženě naladěném podvozku, který skousne mnohá zvěrstva českých silnic. Fiesta při svižném jezdění ve městě a po dálnici žádala v průměru 7,1 litru benzinu, jde to ale i mnohem úsporněji.
Názor autora
Malý ford těží vedle nesporných praktických kvalit z výtečného naladění jizdních vlastností, kdy za radost z jízdy nejste biti tvrdým pérováním. Litrový ecoboost v přídi se bije srdnatě, lepší vychování by ale rozhodně neuškodilo automatické převodovce.
Celkové hodnocení
Cena základního modelu | 219 990,- Kč |
---|---|
Cena testovaného modelu | 415 090,- Kč |
tichý a pružný motor |
precizní citlivé řízení |
ideálně vyvážený podvozek |
pohodlná sedadla |
design |
bezzátkový uzávěr nádrže |
vyšší cena oproti manuálu |
malá zpětná zrcátka |
nevyzpytatelná automatická převodovka |
spotřeba při svižnější jízdě |