Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi: Velká pohoda

Test

Francouzská velkoprostorová auta jsou vyhlášená nejen svým prostorem, ale i snahou o pokroková řešení. Jestliže robotizovaná manuální převodovka není velké terno, klasický automat je výborný.

Po nepříliš plodné éře devadesátých let se dědicové Andrého Citroëna rozvzpomněli na své kreativní schopnosti a vrhli na trh auto, jehož kouzlo v podobě následníků přetrvává dodnes – Xsaru Picasso. Spirála variací na téma MPV s přídomkem Picasso, která se později roztočila, je všem dobře známá.

Příbuzný z rodiny C4 se nedávno dočkal generační obměny, jejíž výsledek opět stojí za to. Nechme dnes stranou mnohokrát tepané dotykové rozhraní ovládání funkcí na přístrojové desce, se kterým se chtě nechtě stejně budeme muset časem sžít téměř všude, a zaměřme své investigativní oko na pohonný konglomerát. 

Po návalu šestnáctistovek jsme tentokrát byli poctěni novým dvoulitrovým dieselem v kombinaci s rovněž novinkovou klasickou automatikou se šesti stupni. Jaký to balzám na duši po zkušenostech s robotizovaným ústrojím! Výkonově umírněný a kultivovaný motor si s převodovkou báječně rozumí a cestování s touto kombinací přináší řidiči picassa zcela novou kvalitu, kterou zdárně podporuje pohodový, ale jistý podvozek.

Převodovka dobře kooperuje i se systémem stop-start, který pracuje velmi nenápadně. Automat řadí rychle a plynule, častěji se také snaží přemosťovat hydrodynamický měnič. Ve 130 km/h se motor točí jen 2100 otáčkami, čemuž odpovídá průměrná spotřeba 7,5 l na 100 km, ve městě dokonce picasso pozře jen okolo sedmi litrů a mimo město lze jezdit s průměrem pod šest. Tahle sestava motoru a převodovky se vážně povedla, kvůli vyšší ceně si ji bohužel dopřeje jen zlomek kupujících.

Názor autora

Velké picasso nikdy nezklame nápaditým vzhledem ani výbornou variabilitou, konečně je ale k mání také špičkové pohonné ústrojí. Diesel plnící Euro 6 si výborně rozumí s novou převodovkou, což se blahodárně projevuje nejen na pohodové jízdě, ale i na spotřebě. Cena odpovídá kvalitě.

Celkové hodnocení

4
Cena základního modelu 414 900,- Kč
Cena testovaného modelu 770 800,- Kč
+
příjemně naladěný podvozek
kultivovaný a přiměřeně výkonný motor
sladění s automatickou převodovkou
provozní efektivita
design
vnitřní prostor
-
ovládání přístrojů nemusí sednout každému
málo místa ve třetí řadě
nízko položené sedáky ve druhé řadě





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: