Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda Rapid 1.2 MPI: Tříválec raději ne

Test

Konečně jsme dostali možnost si vyzkoušet liftback Škoda Rapid s upraveným podvozkem a novým elektrickým řízením. A musíme uznat, že hlavně komfortem pérování se vyrovnal svému sourozenci spacebacku. Modernizovaný rapid jsme vyzkoušeli se základním tříválcem 1.2 MPI.

Škoda Rapid je na trhu od podzimu 2012. Po poněkud rozpačitém úvodu, zaviněném přestřelenými cenami, se po jejich úpravě a obohacení základní výbavy rychle vyhoupla na pozici druhého nejoblíbenějšího auta u nás. V létě prošel liftback v souvislosti s příchodem derivátu Spaceback modernizací, která vedle vylepšeného interiéru přinesla i lepší řízení s elektrickým posilovačem a hlavně upravený podvozek. Až nyní jsme ale měli možnost si tyto novinky vyzkoušet.

Nejvíc nás zajímalo, nakolik se komfort pérování liftbacku přiblížil vychvalovanému hatchbacku. Posun k lepšímu jsme poznali hned na první sérii nerovností v podobě tramvajových kolejí, dlažebních kostek, zalátaných děr a propadlých kanálů. Celkové naladění tlumičů, pružin a stabilizátorů je sice stále tužší, rozhodně už ale rapid není tak prkenný jako dřív a zadní kola na nerovnostech neodskakují. Komfort se zlepšuje úměrně zatížení – čím víc lidí a zavazadel v obrovském 550litrovém kufru, tím vytříbeněji se podvozek projevuje.

Čemu ale zvyšování hmotnosti ani trochu nesvědčí, je tříválcový motor 1.2 MPI. Výkon 75 koní a točivý moment 112 Nm zajistí bezpečnou dynamiku (z hlediska předjíždění) jen ve městě nebo na okreskách s obsazením jedním, maximálně dvěma lidmi. Do nějakých 70 km/h se motor zdá být i díky krátkým převodům docela živý, jenže pak se původní elán velmi rychle vytrácí a nepomůže ani vytáčení k červenému poli.

Už vůbec se tříválec nehodí na dálnici, kde nemá žádnou výkonovou rezervu. Nepotěší ani spotřeba, která se i kvůli tomu, že tříválec ve 130 km/h točí na pětku 3800 ot/min, pohybuje nad 7,5 l. V běžném provozu umí být tříválec jinak docela úsporný, plynulou defenzivní jízdou bez zbytečného štvaní umí jezdit za 5,5 l a po městě se pohybuje do 6,5 l. Dlouhodobý průměr se nakonec zastavil na 6,4 l/100 km, takže 55l nádrž vystačí až na 850 km.

Motor 1.2 MPI se nabízí ve dvou základních výbavách Active a Ambition. Smysl má ale kupovat slušně vybavenou akční verzi Fresh, která je však s 1.2 MPI dostupná jen k základnímu stupni Active. Pokud chcete vyšší Ambition Fresh, musíte si pořídit motor 1.2 TSI 85 k, který se k rapidu hodí mnohem lépe.

Názor autora

Ačkoliv se v rapidu najde řada detailů, z nichž jsou vidět snahy o úspory, v kontextu s konkurencí jde o dospělý a velmi kvalitní vůz, který má nyní i komfortnější pérování. K autu s tak obrovským kufrem a užitečným zatížením by se ale podobně slabý motor snad ani neměl nabízet. S jiným motorem by dostal více bodů.

Celkové hodnocení

3
Cena základního modelu 269 900,- Kč
Cena testovaného modelu 395 700,- Kč
+
obří zavazadlový prostor
užitečné zatížení
jízdní vlastnosti
spotřeba mimo město
pohodlná sedadla
ergonomie
-
na dálnici a při vyšším zatížení slabý motor
spotřeba na dálnici
úzký interiér
uživatelsky nepřívětivá navigace Amundsen





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: