Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Citroën C-Elysée 1.6 VTi: Velký a levný

Test

C-Elysée má pověst levného, jednoduchého auta pro nenáročné motoristy,  S motorem 1.6 VTi však citroën dokáže zaujmout i řidiče, kteří se nechtějí jen přemísťovat z místa na místo, ale chtějí si i zařídit.

Francouzský sedan, který se prodává jako Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301, si na nic nehraje, přesto nevypadá ošklivě a zejména přední část prvně jmenovaného vypadá elegantně.

Zadní části neforemné tvary odpustíte poté, co zjistíte, že do kufru naložíte 506 l. Co však rozhodně nepotěší, je plechové víko a jeho otevírání. Jednoduchá ramena, která zasahují do prostoru, se dají pochopit a u levných sedanů bývají běžná. Co však vadí více, je nečalouněné provedení víka, které při zavírání duní, a když necháte věci v kufru volně (háčky zde nejsou), tak se dočkáte slušného „krupobití“.

Interiér je ale velmi prostorný, zejména vzadu je opravdu hodně místa pro nohy, a pokud jste nenarostli přes 190 cm, nebudete mít problém ani nad hlavou. Pracoviště řidiče je přehledné, vadí umístění elektrického ovládání zrcátek vlevo pod volantem a nepraktické je ovládání oken, ekonomicky řešené na středovém panelu.

Podvozek je naladěn komfortně, většinu nerovností a terénních vln zvládá bez problémů s lehkým zhoupnutím. Rázů se dočkáte jen výjimečně. V zatáčkách se vůz naklání více, ale stopu drží slušně, vadí necitlivé ESP.

Motor 1.6 VTi je z celého vozu to nejlepší, je pružný, v kombinaci s relativně nakrátko odstupňovanou převodovkou se rád vytáčí a není citlivý na styl jízdy, dlouhodobější průměr nevychýlíte z rozmezí 6 až 7 l/100 km. Smířit se musíte s celkově nižší úrovní odhlučnění, při jízdě na dálnici tak slyšíte výrazný hluk od kol a od motoru.

Názor autora

C-Elyssé s 1.6 VTi a nejvyšší výbavou se nabízí za akčních 274 900 Kč a to je i přes všechny ústupky, které je nutno udělat, za takto velký vůz férová nabídka a doporučili bychom ho spíše než základní rapid s 1.2 MPI, který po dovybavení vychází na podobné peníze. Výkřik poslední techniky ale nečekejte.

Celkové hodnocení

3.5
Cena základního modelu 229 900,- Kč
Cena testovaného modelu 329 400,- Kč
+
dynamický motor s rozumnou spotřebou
prostorný interiér
velký zavazadelník
příznivá cena
-
nečalouněné víko kufru
tvrdé plasty v interiéru
el. ovládání oken není na dveřích
nepřesné řazení
hluk od motoru i od kol
necitlivé zásahy ESP





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: