Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Kia Optima 1.7 CRDi: Optimalizace

Test

Facelift vlajkové lodi značky Kia vylepšil vzhled, bezpečnostní výbavu i podvozek, ale hlavní nedostatek Optimy zůstává nenapraven.

Nový design přídě přináší na každé straně nárazníku čtyři LED mlhovky, které se inspirují u sportovnějšího Cee’du GT. Decentní retuše se dotkly také zadních partií. Uvnitř najdeme nový ovládací panel rádia a klimatizace a nový tvar voliče automatické převodovky. Další novinkou je sportovní volant se zesíleným a zploštělým věncem, což ale v kontrastu s přesným, avšak mimořádně odtažitým a málo strmým řízením, působí podivně.

Výbava je vždy bohatá, v nejvyšší verzi až luxusní. V elektricky nastavitelném sedadle řidiče se sedí vysoko, takže optima zbytečně plýtvá prostorem ve svislém směru. To je ale vlastně jediná výtka, kterou lze směrovat k interiéru. Jinak je uspořádání kabiny, design i kvalita použitých materiálů bez výhrad.

Bezpečnostní výbava se rozšířila o příplatkové sledování mrtvého úhlu. Řízení ale příliš nepomáhá, varovná dioda v zrcátku totiž zůstává rozsvícená i poté, co už je změna pruhu zcela bezpečná. Mnohem užitečnější je přídavná funkce upozornění na přijíždějící vozidla při couvání, která při vyparkování opravdu usnadňuje orientaci.

Největším problémem je i nadále nabídka motorů: jediným turbodieselem je skromný 1.7 CRDi s výkonem 136 k. Sladění s automatem se povedlo, ale s průměrným motorem Kia díru do světa neudělá. Jízdní dynamiku omezuje úzké pásmo využitelných otáček a automat s tím mnoho nezmůže. Optima zkrátka cílí na klidnější řidiče, ve spojení s automatem je však nutné počítat s průměrnou spotřebou 7 l/100 km. Proti dvoulitrovým turbodieselům konkurence nemá co nabídnout.

Názor autora

Optima by si zasloužila silnější dieselový motor a verzi kombi, ani jednoho se ale v této generaci už nedočká. Jako prodejní argumenty jí proto zůstávají elegantní design a bohatá výbava, v ostatních ohledech se jedná o průměrné auto. Podvozek nezklame komfortem ani ovladatelností, sedmnáctistovka stačí pro klidný jízdní styl.

Celkové hodnocení

3
Cena základního modelu 569 980,- Kč
Cena testovaného modelu 885 980,- Kč
+
výrazný design
spotřeba málo závislá na jízdním stylu
přesné a jemné dávkování brzd
aktualizace map 7 let zdarma
-
nenabízí se silnější turbodiesel
průměrný prostor ve svislém směru
málo strmý převod řízení





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Kia Optima 1.7 CRDi
Technické informace:
Objem motoru 1685 cm3
Výkon 100 kW
Točivý moment 325 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 10,3 s
Spotřeba 5,1 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: