Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC: Fleetařův sen

Test

Pokud sháníte prostorné kombi s naftovým motorem s nízkými náklady na pohonné hmoty, zajděte si k prodejcům Hondy a vyzkoušejte si Civic Tourer 1.6 i-DTEC. Ten totiž umí jezdit v průměru za korunu šedesát na kilometr.

O tom, že motor Hondy 1.6 i-DTEC naftu snad vyrábí, jsme psali už v testu klasického civicu. O to víc jsme byli zvědavi, jak se na jeho apetitu projeví o 22 cm větší délka a o 34 kg (!) vyšší hmotnost.

Papírově se sice kombinovaná hodnota zvedla o dvě deci, ale co to je. To spálíte jedním prudším výjezdem od světel. Znovu jsme se utvrdili v tom, že čtyřválec 1.6 i-DTEC je absolutní špičkou této objemové kategorie. Pod plným plynem má sice kovový zvuk, jenž nezmizí ani po zahřátí, celkově ale není hlučný a má i vytříbené chování, co se týká vibrací.

Tato chvála se však nevztahuje na systém stop-start, protože jakékoliv zastavení motoru a hlavně jeho opětovné nastartování doprovází těžko přehlédnutelné škubnutí. Jeho parádní disciplínou je však střídmost, vždyť pokud se opravdu snažíte, dá se s ním jezdit pod čtyři litry.

Nedbáte-li rad a na plyn šlapete zhurta, vystaví vám účet na stále přijatelných šest litrů. Třeba cestu do Norimberku v silném dešti, se čtyřmi dospělými a skoro zaplněným 624litrovým kufrem jsem ujel průměrnou rychlostí 110 km/h se spotřebou 5,3 l. Na jednu 50l nádrž lze reálně ujet přes tisíc kilometrů.

Naftový motor je ve stejné výbavě o 35 000 korun dražší než benzinový 1.8 i-VTEC. Bohužel nynější situace, kdy je nafta dražší než benzin, dieselovým motorům moc nenahrává. V tomto případě bych ale asi neváhal a do dieselu šel. Pokud nechcete jít s davem a ztrácet se v záplavě Octavií Combi, je originální a zároveň i praktický Civic Tourer naším tajným tipem.

Názor autora

Základní cena naftového Civicu Tourer sice vypadá na první pohled děsivě, je v ní ale ukryta hodně štědrá výbava, vysoká užitná hodnota a hlavně fantasticky úsporný naftový motor. Ani s cihlou místo nohy neumí jezdit za víc než za šest litrů. A když se jen trochu snažíte, dostanete se klidně i na 4,5 l.

Cena základního modelu 457 900,- Kč
Cena testovaného modelu 579 300,- Kč
+
pružný, kultivovaný a mimořádně úsporný motor
veliký kufr
jízdní vlastnosti
variabilita zadních sedadel
štědrá základní výbava
komfortní pérování
-
vyšší cena
ovládání palubního počítače
nekultivovaný stop-start
cestující vzadu nemohou zasunout nohy pod přední sedadla





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: