Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Peugeot 807 2.0 HDI: Pamětník

Test

Není běžné, aby nějaký model na trhu vydržel více než jedno desetiletí. Peugeot 807 se prodává už od roku 2003, dnes však stojí jen lehce přes 600 tisíc. Stane se z něj největší hit na konci života?

Velkých MPV na trhu moc není. Kromě moderní dvojice Sharan/Alhambra zbývá už jen letitý espace, voyager a právě Peugeot 807 a sesterský Citroën C8. Na oba zmíněné modely se dlouhodobě vztahuje akční sleva téměř 400 tisíc korun. Cena osmsetsedmičky (od 629 000 Kč) odpovídá vozům střední třídy.

Zda se vyplatí o konstrukčně postarším voze skutečně uvažovat, jsme zjišťovali za volantem nejvýkonnější verze 2.0 HDi/163 k s automatickou převodovkou. Pro rodinný vůz se jedná o ideální volbu, dynamika je solidní, i pokud vůz plně naložíte. Samotný šestistupňový automat s klasickým hydrodynamickým měničem řadí velmi plynuje a hladce. Mile nás ale překvapila i rychlost řazení a reakce na kickdown, jen příliš neposlouchá, pokud si chcete řadit sami. Spotřeba se při testu pohybovala od necelých 7 l při klidné jízdě po 10 l při dynamické jízdě, běžný průměr leží lehce nad osmi litry.

Stáří vozu je nejvíce znát na podvozku, který je měkký, ale zároveň si nedokáže poradit s většími nerovnostmi ani na 16“ kolech, a zejména v nenaloženém stavu se přenášejí rázy. V zatáčkách si vůz překvapivě špatně nevede, přes větší náklony drží stopu docela slušně a relativně dobrý dojem podporuje i nepřeposilované řízení. Nepříjemné je rozhoupávání zádě při přejezdu příčných nerovností.

Interiér je řešený svérázně, centrální umístění budíků a zastaralé ovládání malými tlačítky není zrovna to, čemu bychom tleskali, více ale vadí nedostatek volných odkládacích míst. Prostoru ale nabízí interiér požehnaně a pohodlně se usadíte ve druhé i třetí řadě.

Názor autora

Za lehce přes šestisettisícovou cenu představuje 807 stále zajímavou volbu pro velké rodiny. Poměr cena/užitná hodnota je výborný a i celkově nás auto v testu spíše potěšilo, než zklamalo. Navíc jediná nabízená výbava je velmi obsáhlá a zahrnuje i navigaci, litá kola, samočinnou klimatizaci apod.

Celkové hodnocení

3.5
Cena základního modelu 629 900,- Kč
Cena testovaného modelu 822 900,- Kč
+
prostornost
kultivovaný motor s rozumnou spotřebou
příjemná převodovka
bohatá výbava apoměr cena/výbava
-
horší tlumení nerovností
neklid od zadní nápravy
ovládání palubních systémů
velký převod řízení





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: