Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Toyota RAV4 2.0 D-4D 4x4: V rovnováze

Test

Toyota RAV4 poslední generace se ukázala jako povedené auto s vyspělými jízdními vlastnostmi. Po několika různých verzích jsme konečně vyzkoušeli naftovou čtyřkolku s manuální převodovkou.

Proti předchozí generaci je kromě vnějšího designu posun patrný i při usednutí do interiéru. Látková sedadla výbavy Active hodnotím jako výborná, nabízejí dostatečnou úroveň nastavení, jsou pohodlná a zároveň pěkně drží tělo v zatáčkách. Součástí testovaného vozu bylo i několik paketů včetně designového, který přidal například větší, 18palcová kola, ale i elektricky ovládané páté dveře. A to je jediná věc, kterou bych si odepřel – skoro u žádného auta tento prvek manipulaci se zavazadelníkem nevylepšuje a ani RAV4 není výjimkou. Zpět k interiéru: zde už z mé strany zaznívají pouze slova chvály, líbí se mi design, zpracování i ergonomická funkčnost.

Motor 2.0 D-4D sice nenabízí nijak nadprůměrný výkon, ale pro pohon SUV je vhodný: těšil mě plynulým zátahem, slušnou spotřebou kolem 7 l/100 km i solidní, ačkoliv ne překvapivou dynamikou. Spolupráce s manuální převodovkou je velmi příjemná, stejně jako nastavení délek rychlostí. Při svižné jízdě po asfaltu se ukazuje, jak dobře je naladěn podvozek a jak zvládá nerovnosti bez zbytečných ran do interiéru. Jízdní stabilitě pomáhají i zmiňovaná kola se širokými pneumatikami, aniž by se přitom negativně podepsala na komfortu. Za zmínku stojí také přesné, citlivé řízení, které u vozů SUV nebývá časté. V lehkém terénu auto funguje velmi příjemně, i zde si zachovává důstojnost a zbytečně nerázuje. Čtyřkolka s elekromagnetickou spojkou je plně dostačujícím řešením pohonu.

Asi nejvýraznějším minusem, který bych rád zmínil, je výhled z vozu. Karoserie je sice efektní, ale také nepřehledná a nemá jasně definované rohy. Proto se hodí minimálně couvací kamera, která je součástí druhé (a dostatečné) výbavy Active.

Závěr

Celkově jde o velmi dobře vyvážené SUV, které bez problémů splní veškeré nároky na přepravu a přitom se příjemně řídí. Kombinace čtyřkolky, naftového motoru a manuální převodovky je přesně tou, kterou bych u podobného vozu preferoval. Cenově je RAV4 zaslouženě sebevědomá.

Celkové hodnocení

4
Cena základního modelu 684 900,- Kč
Cena testovaného modelu 841 900,- Kč
+
jízdní vlastnosti na asfaltu i v terénu
citlivé řízení, řazení
dobrá spotřeba
komfort podvozku
interiér
-
nepřehledná karoserie
horší výhled
elektrické otevírání pátých dveří





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Toyota RAV4 2.0 D-4D 4x2 (2013)
Technické informace:
Objem motoru 1998 cm3
Výkon 91 kW
Točivý moment 310 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 10,5 s
Spotřeba 4,9 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: