Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Renault Mégane 1.6 16v ZEN: Cenový tip?

Test

Atmosférická šestnáctistovka není pod kapotou méganu žádnou novinkou. V poslední době zůstává ve stínu modernější 1.2 TCe. Patří jednašestka do propadliště dějin, nebo z ní dobrá cena udělá hit?

Renault Mégane patří v nižší střední třídě mezi cenově nejvýhodnější vozy. S atmosférickou šestnáctistovkou ho můžete mít už od 274 900 Kč. Na základní motor má přitom benzinový čtyřválec velmi dobrý výkon 110 k, což je na poměry kompaktů solidní hodnota. Pro dosažení výraznější dynamiky musíte motor pochopitelně točit více než současné moderní turbomotory.

Při běžné jízdě odřazujete nahoru někde okolo 2500 ot/min, při sportovnějším stylu o dalších cca tisíc otáček výše. Výhodou je i přesná šestistupňová převodovka, která rozhodně nebývá u základních motorů samozřejmostí. Na dálnici díky tomu motor točí příznivých 3500 ot/min. Spotřeba rekordy neláme, běžně se pohybuje mezi 7,5 a 8 l/100 km. U atmosférického motoru se ale nemusíte bát velké citlivosti spotřeby na jízdní styl – přes 9,5 l/100 km jsme se nedostali ani při jízdě brzda-plyn.

Materiály jsou poměrně kvalitní, ergonomie ovládání ale v mnoha ohledech pokulhává, nelíbí se nám ovládání rádia ani navigace.


Na méganu je znát konstrukční stáří, kdy už jízdními vlastnostmi na konkurenci nestačí. V zatáčkách je těžkopádnější, nervózně reaguje na prudké ubrání plynu a řízení působí uměle. Příliš dobře sladěný není ani plynový a záběr spojky, plynulé rozjezdy tak vyžadují nácvik.

Ideální není ani posaz za volantem, delší řidiči musí kvůli středovému panelu sedět více odsunutí. Sednout si za sebe problém není, před koleny už ale moc místa nezbývá a nad hlavou je situace obdobná. Poněkud krkolomné je ovládání navigace na středovém panelu.

Podvozek méganu na konkurenci nestačí, vyloženě špatně ale nejezdí.

Závěr

Mégane své stáří dalším faceliftem maskuje už jen těžko. Za většinou konkurence zaostávají hlavně jízdní vlastnosti, přitom ani komfort není bezchybný. Důvodem pro koupi je ale určitě příznivá cena, dobrá výbava a především dobrý základní motor, který má 110 koní a šestikvalt.

Celkové hodnocení

3.5
Cena základního modelu 314 900,- Kč
Cena testovaného modelu 342 800,- Kč
+
atraktivnější design
přesná šestistupňová převodovka
výkonný motor
příznivá cena a velmi dobrá výbava
velký nádrž
-
horší jízdní vlastnosti
naladění pedálu plynu
umělé řízení
jen průměrná spotřeba
méně prostorný
plochá sedadla
ovládání navigace





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: