Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

BMW 435i Coupé M-Sport: Bílý jezdec

Test

Doby, kdy výrobní program bavorské automobilky stál na třech základních řadách jsou už nenávratně pryč. Odštěpením z trojkové série vzniklo auto, které má stále co říci i lidem, kteří rádi řídí.

Fanoušci modrobílé značky se jen těžko smiřovali se skutečností, že kultovní ostré kupé z dílen divize Motorsport už nebude nosit tradiční přívlastek M3, ale na konci bude svítit čtyřka. Ve světle nově příchozích předokolek BMW mi však tato svatokrádež stále přijde jako o něco menší hřích.

Sedačky vypadají vcelku nenápadně, posez však nabídnou špičkový.


Na ostré emko si musíme ještě chvíli počkat, v současnosti tak tvoří výkonový vrchol provedení 435i útočící na silnici stádem 306 koní, které je k mání jako klasická zadokolka nebo stále populárnější xDrive. My jsme měli to potěšení povozit se v tradičním provedení. Třílitrový šestiválec sice přišel o jedno turbodmychadlo, charakteru mu však chválabohu zůstalo na rozdávání. Ochotně se sbírá z nejnižších otáček, druhý dech chytá ve čtyřech tisících a rafička otáčkoměru snadno upaluje až k omezovači. Zvuková kulisa je hlavně zpočátku vcelku decentní, ale přesto podmanivá. To vše za příkladné spolupráce výborného osmistupňového automatu ZF.

Právě kombinace se samočinným ústrojím však jakoby silné kupé předurčovala spíše pro roli univerzálního sprintera kategorie GT, než-li notorického vyřezavače serpentýn. I tam si samozřejmě čtyřka drží vysokou laťku, vinou toporného řízení je ale někdejší hravost ta tam. Aktivní podvozek si naproti tomu skvěle poradil i s hodně rozbitými českými silnicemi, dojem pohodového cesťáku podporuje i překvapivé množství místa ve druhé řadě sedadel a velmi přijatelná průměrná spotřeba 9,2 litru na sto, které jsme v běžném provozu docílili.

Dynamický vzhled podpořený M–paketem vcelku zdařile maskuje další nárůst vnějších rozměrů kupátka.

Závěr

Čtyřkové kupé se pomaloučku polehoučku stále více přibližuje „gétéčkovému" a tedy pohodovějšímu pojetí sportování, jaké vyznává třeba šestková řada. Puritány vyloženě nezklame, příliš emocí však taky nenabídne. Zlatým vejcem zůstává krásně znějící šestiválec, který potěší i hospodárností.Těšíme se na M4!

Celkové hodnocení

4
Cena základního modelu 1 240 000,- Kč
Cena testovaného modelu 1 766 775,- Kč
+
charakterní motor
zvuk
jisté jízdní vlastnosti
aktivní podvozek
uživatelská vstřícnost
prostorný interiér
hospodárnost
-
méně komunikativní řízení
méně emocí
větší hluk od podvozku
ceny příplatků
laciné detaily v inetriéru
slabší brzdy





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
BMW 435i
Technické informace:
Objem motoru 2979 cm3
Výkon 225 kW
Točivý moment 400 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 5,4 s
Spotřeba 7,9 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: