Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mercedes-Benz C220 BlueTec: Král přijíždí

Jízdní dojmy

Nová generace Mercedesu třídy C se suverénním způsobem dere na piedestal mezi prémiovými sedany nižší střední třídy. Nabízí širokou škálu motorů, masivní arzenál bezpečnostní výbavy a především nevšední charizma klasika svého oboru.

Když se v roce 1982 objevila na trhu řada 190 (W201), velmi rychle se pro malého sourozence větších sedanů vžilo označení babybenz. Dnes, po 8,5 milionu vyrobených kusů mercedesů z tohoto segmentu, už céčko dávno žádné „baby“ není, naopak tvoří poslední výspu nabídky důstojných sedanů s klasickou koncepcí pohonu před nastupující generací předokolních soukmenovců.

Kvalitní materiály prostupují celý interiér. Nejen ovladače oken nyní snesou to nejprémiovější měřítko.


Nová C–Klasse obligátně povyrostla, a to do takové míry, že zájemci o prostor na zadních sedadlech by se vůbec nemuseli zajímat o větší éčko. Naštěstí pro výrobce zde ale zůstává rozhodující psychologický moment spočívající ve skutečnosti, že jakmile jednou jezdíte třídou E, nepřesednete přece do levnějšího céčka. Řečí čísel má nyní třída C rozvor prodloužený o 80 mm, je o 95 mm delší a 40 mm širší – výrazně větší je jen Infiniti Q50. Novinka musí být samozřejmě také lehčí, takže C–Klasse zhubla až o 100 kg.

Zevnějšek nového sedanu je silně inspirován královskou třídou S. Ústřední výraz karoserie je k mání ve dvou designových liniích. Zatímco základní výbava, Avantgarde a AMG Line mají trendy masku s velkou hvězdou, Exclusive si zachovává hustší žebrování a hvězdu tradičně na kapotě. Interiér potěší vzdušnějším prostorem zejména na zadních sedadlech, přístrojová deska jde v duchu všech nových mercedesů. K mání bude postupně šestice zážehových a pětice vznětových motorů včetně hybridů, na českém trhu budou však zpočátku k dostání pouze tři verze – C 180, C 200 a C 220 BlueTec.   

Na zadních sedadlech je výrazně více místa než dříve, takže jsem se zde se svými 188 cm v pohodě uvelebil.


Jako vůbec první v segmentu nabízí nové céčko vzduchové odpružení přinášející zcela novou kvalitu jízdního zážitku. My jsme krátce vyzkoušeli provedení C 220 BlueTec s příjemným šestistupňovým manuálem. Vznětový čtyřválec potěšil bezkonkurenčním odhlučněním i solidní dynamikou. Navzdory nárůstu rozměrů je jízda s novinkou blízká spíše mnohem menšímu autu, ocenil jsem i tradičně skvělé vyvážení při ostřejší jízdě.   

Třída C svým komplexním přístupem k inovacím válcuje zažité pořádky a bez kompromisu ji pasuji na nového krále segmentu.

Dvě tváře, které jsou pro céčko k mání, dělají ze sedanu od pohledu dvě zcela odlišná auta. Osobně mi více sedí klasické ztvárnění s hvězdou na kapotě (vpravo).

Názor autora

Nové céčko posouvá laťku mezi prémiovými sedany zase o něco výš. Jeho dominantními vlastnostmi jsou celková vyváženost a důvěryhodnost, bezprecedentní je ale i nabídka bezpečnostních prvků a výbavy.






Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Mercedes-Benz C 220 BlueTEC (2014)
Technické informace:
Objem motoru 2143 cm3
Výkon 125 kW
Točivý moment 400 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 8,1 s
Spotřeba 4 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: