Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volvo S80 T5 Drive-E Executive: Buďte odlišní

Test

Vlajková loď Volva je ve své druhé generaci na trhu již od roku 2006. Aby se opět oživilo povědomí, přišel na řadu estetický i technický facelift. Jak jezdí volvo vyšší střední třídy, stojící proti BMW 5 a Mercedesu E?

Volva mají zvláštní schopnost vás zaujmout už v okamžiku, kdy otevíráte dveře. Na asfaltu stojí S80 vyrovnaně, sebevědomě, ale v žádném případě nepůsobí agresivně nebo drze. Má nespornou nadčasovou eleganci, kterou facelift s proměněnou přední částí ještě podpořil. Interiér jsem si hned oblíbil – a to v mnoha ohledech. Kožené čalounění je pohodlné, použité materiály kvalitní (efektní je kůží obšitá palubní deska) a celkový dojem velmi dobrý. Klasičnost vnitřního prostoru trochu narušuje snad jen displej, který nahradil kruhové ukazatele. Sedadla jsou dobrá, jen nenabízejí oporu tělu při jízdě v zatáčkách.

Ale volvem se nejezdí agresivně – vybízí spíše ke klidné, vyrovnané jízdě. Původní vychvalovaný pětiválec nahradil čtyřválec o objemu dvou litrů a výkonu 245 koní. Dynamika, kterou těžkému sedanu propůjčuje, je ovšem až překvapivá. Auto jede výborně plynule a ani ve vysokých rychlostech nemá problém dál zrychlovat. Spotřeba už tak oslnivá není, dosahuje 7 l na dálnici přes 8 l ve městě až po dlouhodobý průměr kolem 10 l.

Luxusní interiér vyniká kvalitou, pohodlím a řadou bezpečnostních systémů a asistentů.


Výborná je spolupráce motoru s novou osmistupňovou převodovkou, o jejíž práci v módu Comfort ani nevíte. Ve sportovním režimu, při využití pádel pod volantem, řadí s příjemným kopnutím. Pohonnému ústrojí bych vytknul pouze občasné nedostatky trakce a chuť tahat za volant – tyto projevy hrubiánské povahy se prostě k autu nehodí.

Cenově se volva odlišují od německé prémiové konkurence zejména stanovenými výbavami. Zatímco u BMW či Mercedesu si vybíráte hodně příplatků k jakémusi „základu“, volvo má výbavy odstupňované. Při důkladnějším porovnání je patrné odpovídající cenové zařazení modelu.

Facelift nadčasové auto velmi citlivě oživil. Pomáhají i 18palcová kola Magni.

Závěr

Vlajková loď Volva je nadprůměrné auto, které umí svou posádku hýčkat propracovaným luxusem. Facelift modelu prospěl, nový motor a převodovka fungují v souladu. Podvozek dokáže i při použití 18palcových kol velmi slušně žehlit české nerovnosti. Vyššímu hodnocení brání pouze některé dílčí nedostatky.

Celkové hodnocení

4
Cena základního modelu 1 418 000,- Kč
Cena testovaného modelu 1 610 200,- Kč
+
pohonné ústrojí
komfortní podvozek
jízdní vlastnosti
stabilita ve vysokých rychlostech
kvalita interiéru
-
odtažité řízení
vyšší spotřeba
sedadla bez bočního vedení
občasné prokluzování předních kol





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: