Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Citroën Berlingo L1 Electric X: Městský rozvoz

Test

Elektrické berlingo se na pohled jeví jako ideální kompaktní dodávka pro rozvoz věcí po městě. Zda je realita opravu růžová, nebo vlastně zelená, jsme zkoušeli v praxi v provozu po Praze.

Ovládání elektrického berlinga je v zásadě velmi jednoduché a nevyžaduje žádné speciální návyky. V interiéru vás nečekají žádné krkolomné sci-fi ovládače. V tomto ohledu je střídmost interiéru dodávky předností. Přístroje zobrazující stav akumulátoru i okamžitý výkon jsou integrovány do klasické kapličky přístrojů. Volič jízdních režimů představuje kolečko pod ventilací. Není to sice úplně optimální řešení, páčka by byla lepší, ale vše je přehledné a rychle se zorientujete.

Palubní deska se až na detaily neliší od normálních verzí, chybí více odkládacích míst.


Samotná jízda je relativně svižná do nějakých 80 km/h, nad 100 km/h už vůz prakticky nezrychluje a nejvyšší rychlost je omezena na 110 km/h. Pro městský provoz je ale berlingo navzdory nízkému výkonu 67 k dostatečně hbité a starty ze semaforů dokáží být velmi rychlé i díky tomu, že se nezdržujete řazením.

Spotřeba se při testu podle palubního počítače pohybovala kolem 23 kWh, což není zrovna málo, a reálný dojezd byl cca 90 km, to je jen o něco více než polovina, toho co je udáváno oficiálním cyklem (170 km).

Dvoukřídlé dveře a boční posuvné usnadňují nakládání věcí.


K dispozici je režim Eco, který vypne topení/klimatizaci a dokáže prodloužit jízdní dosah o cca 20 %. Komfort řidiče tím ale pochopitelně velmi trpí, ani jindy však není distribuce teplého vzduchu zrovna rovnoměrná a přísun teplého vzduchu je spíše přáním než realitou.

Jízdní vlastnosti doznaly zlepšení a vůz se díky vespod umístěným akumulátorům méně naklání. Hůře se tak ale odhadují limity podvozku.

Zlepšená aerodynamika nemá při jízdě po městě takový vliv.

Závěr

Berlingo nepřináší mezi elektromobily nic nového. Hlavním problémem tak stále zůstává dojezd. Pokud se pohybuje pouze po městě, může to být vhodný vůz pro rozvážkové služby apod. Výhodné je ale pouze nabíjení přes rychlonabíječku, kdy vůz dobijete za hodinu, jinak musíte počítat s 8,5 až 15 hodinami.

Celkové hodnocení

3
Cena základního modelu 791 945,- Kč
Cena testovaného modelu 852 808,- Kč
+
solidní dynamika po městě
možnost rychlonabíjení
rozlehlý nákladový prostor
kompaktní rozměry
-
omezený dojezd
vyšší spotřeba
dynamika při zatížení a rychlejší jízdě
nerovnoměrnost topení
vysoká cena
velmi chudá výbava (1 airbag, bez ESP)





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: