Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Seat Leon ST 1.4 TSI Style: Optimum?

Test

Seat Leon je nejoblíbenější ve variantě s benzinovou jednačtyřkou. Vvyzkoušeli jsme, zda je 122K TSI vhodné také pro kombi, nebo zda je lepší si připlatit 22 000 Kč za silnější, 140k model se stejně objemným motorem.

Sportovněji střižený konkurent octavie získává kladné body nejen tím, jak vypadá, ale i třeba kompaktnější délkou (–12 cm), díky čemuž se vám bude ve městě lépe hledat parkovací místo. Přitom prostor pro posádku ani zavazadla není zásadně menší. Za sebe si i se 190 cm bez problémů sednete a zavazadelník nabízí výborných 587 l. Seat totiž na rozdíl od škodovky počítá s dojezdovou rezervou. Octavia s rezervou nabízí o pouhý litr více.

Stísněněji než u golfu nebo octavie si připadáte za volantem leonu. Je to ale spíše pocit než nějaké strádání.


Slabší jednačtyřka je bezpochyby příjemný motor, oproti silnější, 140k verzi ale působí ve vyšších otáčkách poněkud mdle a nepředvádí toho o mnoho více než 1.2 TSI/105 k. Pokud tak vůz naložíte, nadprůměrnou dynamiku už od ní čekat nemůžete. Zátahem z nízkých otáček a kultivovaností chodu motor jednoznačně potěší a ještě více pak spotřebou, která se i při jízdách po městě drží do 7 l/100 km, mimo město se dostanete i pod šest a na dálnici počítejte s cca 6,7 l/100 km (ve 130 km/h motor točí 2800 ot/min). Spotřeba je tak prakticky stejná jako u 1.2 TSI/105 k a 1.4 TSI/140 k.

Výborné jsou i jízdní vlastnosti, které ocení i sportovněji založení řidiči, řízení je příjemně tuhé a zprostředkovává dobrou odezvu od kol. V zatáčkách se vůz minimálně naklání, a nebýt podprůměrných zimních pneumatik Bridgestone Blizzak LM 32, bylo by držení stopy v zatáčkách ukázkové. Nejen pocitově, ale i podle měření při limitních rychlostech při vyhýbacím manévru, která prováděli naši němečtí kolegové z Auto Strassenverkehr, leon po stránce jízdních vlastostí převyšuje golf i octavii.

Jedním pohybem sklopíte opěradla, která s dvojitou podlahou vytvoří rovnou ložnou plochu, a objem naroste na 1470 l.


Poněkud však ztrácí provedením interiéru, který má více tvrdých plastů a horší kůži na volantu. Zejména ve srovnání s octavií navíc působí stísněněji, ke sportovnějšímu pojetí se to ale hodí. Octavia navíc nabízí i promyšlenější zavazadlový prostor.

Leon vychází z cenového hlediska výhodně a samotná výbava Style zahrnuje prakticky vše podstatné. Cena 444 900 Kč je navíc nižší než u Golfu Variant Trendline. Octavia Combi se nabízí pouze se silnější, 140k verzí a stojí 494 900 Kč (Ambiente).

Záď vozu je přehledná, přesto doporučujeme připlatit si 7700 Kč za zadní parkovací čidla.

Závěr

Leon ST s jednačtyřkou je velmi příjemné auto, které se skvěle řídí, je komfortní, nabízí prostorný interiér a je za dobré peníze. Osobně bych si ale vybral silnější, 140k variantu, kterou považuji z hlediska dynamiky za optimální, vyšší spotřeby se bát nemusíte. S tímto motorem by měl leon devět bodů.

Celkové hodnocení

4
Cena základního modelu 444 900,- Kč
Cena testovaného modelu 484 400,- Kč
+
výborné jízdní vlastnosti
příjemně naladěné ESP
prostorný interiér
řízení
řazení
nízká spotřeba paliva
velký a dobře přístupný kufr
-
více tvrdých plastů
méně promyšlený kufr než v octavii a golfu
projev motoru ve vysokých otáčkách





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Seat Leon 1.4 TSI 122 hp (2012)
Technické informace:
Objem motoru 1395 cm3
Výkon 90 kW
Točivý moment 200 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 9,3 s
Spotřeba 5,2 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: