Hyundai i10 1.0i Family Style: Městské derby
Hyundai i10 se chce popasovat s úspěšnou Škodou Citigo. V jaké nastupuje sestavě?
Jaké že má silné zbraně? Třeba kvalitní a prostorný interiér, na zadní lavici se za sebe v relativním pohodlí posadí i rozumně vzrostlý řidič. Zmínit můžeme i zadní okénka, která jdou stáhnout (a ne jen vyklopit) či zavazadlový prostor, jenž má o jeden litr větší objem než u Škody Citigo a jehož tvar nepřipomíná úzkou zásuvku.
Hyundai i10 ovšem už také není levným vozítkem. Ceny jsou nastaveny sebevědomě. Základní verzi Classic seženete za 229 900 Kč, Škoda Citigo 1.0 MPI/44 kW je o 1000 Kč levnější, ale v nejvyšší výbavě Elegance. Dokonce větší Hyundai i20 stojí méně. Chtěli jste vlastní gól? Tady ho máte.
„Í-desítka“ totiž jinak výrazně nevybočuje z nabídky městských autíček. Obstojné a agilní jízdní vlastnosti bohužel devalvuje příliš lehké řízení bez zpětné vazby. Podvozek je tvrdší a s krátkým rozvorem se na delších vlnách snadno rozhoupe, při brzdění se navíc výrazně potápí na příď.
Průměrný je i motor, litrový tříválec těží z krátkých převodů pětistupňové manuální převodovky. V otáčkách sice dunivě drnčí, ale nepotřebuje horentní přísuny benzinu, při dálničních 130 km/h se otáčky pohybují nad 4000/min a spotřeba se vejde do 6,5 l/100 km. Pomaleji pojedete za pět až šest litrů. Vadit můžou drobné vibrace, které budete cítit na volnoběh. V porovnání s cenou je to ale malý zádrhel.
Celkové hodnocení
Cena základního modelu | 274 900,- Kč |
---|---|
Cena testovaného modelu | 274 900,- Kč |
prostorný a kvalitní interiér |
úsporný motor |
relativně účinné brzdy |
malý poloměr otáčení |
vysoká cena |
lehké a necitlivé řízení |
nepohodlná sedadla |