Citroën Berlingo Multispace 1.6 HDi XTR: Dračí smyčka
Z dělníka outdoorový specialista? Berlingo Multispace vyměnilo řemeslnické nádobíčko za cestovatelskou výbavu a ve verzi XTR má navíc políčeno i na mačky a cepíny.
Outdoorově vyhlížející verze XTR se navenek odlišuje černými ochrannými bočními lištami a předním plastem na spodku předního nárazníku. Pohon všech kol ale budete u tohoto berlinga hledat marně, což v době, kdy se i většina kompaktních SUV prodává také jen s předním pohonem, příliš nepřekvapí.
Za příplatek ve výši 20 000 Kč je však k mání „berlička“ v podobě systému Grip Control. Jedná se v podstatě o funkci systému ESP, která v extrémních situacích zlepšuje záběrové schopnosti předních poháněných kol.
Základ v užitkovém voze prozrazuje na berlingo nejen prakticky stejně široká a vysoká karoserie, nýbrž i mohutná palubní deska. Řadicí páka je řidiči dobře při ruce, řazení s velkou vůlí v kulise a delšími drahami ale příliš nepotěší. Pochvalu si zaslouží celá řada úložných prostor, box mezi předními sedadly je téměř bezedný.
Širokou karoserii berlinga oceníte, když vzadu potřebujete převézt tři dospělé nebo tři dětské sedačky. Kabina působí zásluhou barevného čalounění útulně a zavazadelník disponující 0,675 m3 pojme vše potřebné, manipulace s mohutným zadním víkem je ale trochu těžší, což ostatně platí i o posuvných bočních dveřích.
Tři samostatná sedadla druhé řady lze jednotlivě vyjmout, byť nejsou právě lehká, a berlingo proměnit v čistokrevnou dodávku. Výsledkem jsou tři volné kubíky. Potěší i sklopné opěradlo sedadla spolujezdce.
Nejsilnější verze vznětové šestnáctistovky s výkonem 84 kW poskytuje mohutnému berlingu uspokojivou dynamiku. Při ustálené rychlosti na dálnici je navíc dobře utlumená, více je znát aerodynamický hluk od vysoké karoserie. Motor je úsporný a jeho konzumační nároky příliš neovlivní ani jízdní styl. Aniž byste se nějak moc snažili, lze s ním dosáhnout spotřeby okolo 6,2 l/100 km.
Užitkový charakter berlinga se projevuje na horší zpětné vazbě řízení a zřetelné nedotáčivosti. Co však rozhodně oceníte, je komfortní odpružení.
Pro příznivce outdoorových aktivit je tato verze určitě důvodem k zamyšlení. A to zvláště s ohledem na hozené laso v podobě velké akční slevy 180 000 Kč a dalších bonusů, kdy se lze dopracovat až k velmi zajímavé ceně 329 900 Kč.
Celkové hodnocení
Cena základního modelu | 529 900,- Kč |
---|---|
Cena testovaného modelu | 564 400,- Kč |
spotřeba |
komfortní odpružení |
variabilita |
akční cena |
dlouhé dráhy a vůle v řazení |
aerodynamický hluk na dálnici |
poměrně malá světlá výška |