Lexus GS 300h Premium: Hybrid v akci
Nový Lexus GS je povedené auto vyšší střední třídy. My jsme vyzkoušeli verzi 300h, která nabízí zajímavé parametry výkonu a spotřeby, ale přitom se v současnosti prodává za velmi přitažlivou cenu. Stojí za pozornost?
Lexus GS ve čtvrté generaci byl představen v roce 2011 a během minulého roku prodělal drobný facelift. Testovaná verze v provedení GS 300h v sobě kombinuje čtyřválec s elektromotorem, přičemž tento systém byl převzat ze třetí generace menšího IS. Celkový výkon soustavy činí 223 koní, což na jednu stranu není nijak oslnivé, ale na druhou točivý moment (300 Nm od elektromotoru, 221 Nm od benzinového motoru) zajišťuje slušnou dynamiku.
Když sešlápnete pedál plynu až na podlahu (má dvě polohy), variátor E-CVT ihned vytočí motory do otáček a nabídne solidní zrychlení. Překvapivá je pružnost při vyšších rychlostech, doprovázená bručivým zvukem čtyřválce a svistem elektromotoru. Dobíjení je velmi rychlé, zejména při rekuperaci energie například při jízdě z kopce. Celé pohonné ústrojí je nerušivé.
Velmi příjemně mě překvapily skvělé, nevadnoucí brzdy s masivním účinkem. Podvozek je i při použití pěkných vícepaprskových kol s pneu 235/45 R18 stále komfortní, velmi kvalitně tlumí nerovnosti a s jemným vibrováním zvládá i rolety. Řízení je příjemné, trochu přeposilované, ale přesné. V zatáčkách potěší neutrální nastavení a fakt, že auto výborně sedí na asfaltu.
Interiér nabízí luxus, který od značky očekáváte – skvělým materiálům sekunduje výborné zpracování a funkční komfortní, ale i bezpečnostní prvky. Trochu zvyku vyžaduje velmi citlivý ovladač ohromného displeje. Pro milovníky vychytávek je připravena dokonce také funkční wi-fi.
Závěr
Veškeré předsudky vůči hybridům hoďte klidně za hlavu. GS 300h je výjimečné auto, na kterém je znát, že jeho vývoji byla věnována velká pozornost. Jezdí úsporně, a přitom překvapí svou celkovou vyvážeností. Cena odpovídá použité technologii, která je navíc skutečně funkční.
Celkové hodnocení
Cena základního modelu | 1 745 000,- Kč |
---|---|
Cena testovaného modelu | 1 967 000,- Kč |
jízdní vlastnosti |
funkční hybridní systém |
kvalita zpracování |
nízká spotřeba paliva |
řízení |
sedadla |
brzdy |
komfort podvozku |
dobrý kufr |
prostornost |
audio |
ovládání palubních systémů vyžaduje zvyk |
průměrná dynamika |