Porsche Panamera 4S: Quattroporsche
Čtvery dveře, čtyři sedadla, pohon čtyř kol a čtyři miliony korun. U Panamery 4S toto skóre kazí jen biturbo šestiválec.
Po modernizaci jsou změny na panameře vesměs kosmetické. Lehce se změnila příď, zcela nová jsou světla. Neobvyklá byznyslimuzína pro náročné je v podstatě liftbackem, se všemi pro a proti. Zavazadelník je mělký, ale rozlehlý. Zadní sedadla, na kterých se běžně vzrostlý dospělý pohodlně uvelebí, je možné pro převoz rybářského náčiní či jiných propriet sklopit do roviny s podlahou zavazadelníku. Objednat lze střešní nosiče nebo třeba tažné zařízení.
Panamera dovede být vskutku všestranná. Verze 4S s pohonem všech kol tak nemusí zůstat v garáži, ani skdyž venku nachumelí. Co čtyřkolka ztrácí v přímočarosti řízení, to plně vyvažuje skvělá trakce. Na stovce je s novým biturbo šestiválcem za 4,8 s.
Výkon i zvuk vám dřívější osmiválec plně nahradí a testovaná průměrná spotřeba 13,5 l/100 km vám při tom všem přijde tak akorát. Panamera je typické porsche. Sportovní, ale snadno ovladatelné. Náročná klientela si totiž žádá styl, komfort a jednoduchou obsluhu.
Někdejší sportovní purismus je ten tam a středový tunel přetéká tlačítky. Dominující otáčkoměr v přístrojovém štítu je sice tradice, ale rychloměr by byl dnes možná praktičtější. Vzduchové pérování přes použití 20“ nízkoprofilových válců zajišťuje výborný komfort.
Pro všechny ty, co jezdili 911 a přišly jim do toho děti, je možná Panamera 4S tou pravou volbou. Cayenne totiž již má i u nás kdekdo.
Celkové hodnocení
Cena základního modelu | 2 985 000,- Kč |
---|---|
Cena testovaného modelu | 4 091 900,- Kč |
výkon motoru |
trakce |
pohodlná sedadla |
komfort |
zpracování |
exkluzivita |
malá světlost |
záplava tlačítek |
vysoká cena |
spotřeba |