Volkswagen CrossTouran 2.0 TDI: Polem nepolem
Volkswagen Touran se prodává jedenáctým rokem, na atraktivitě ale rozhodně neztrácí, zvláště když si vůz pořídíte v oplastovaném provedení Cross s vyšší světlou výškou, což mimo zpevněné cesty přijde vhod.
Volkswagen Touran je geniálně řešené kompaktní MPV, které je skutečně kompaktní, protože na délku měří jen 4,4 m, tedy méně než některé přerostlé hatchbacky nižší střední třídy. Uvnitř přitom vůz nabízí velkorysý prostor pro cestující i pro zavazadla (695 l).
Nejvíce jsou na něm léta znát v interiéru, který pochází z doby, kdy byly volkswageny hodně strohé, zároveň se ale nešetřilo na materiálech, proto je velké množství z nich měkčených. Nejvíce vadí zastaralá navigace, která navíc bohužel stále láká zloděje.
Velmi potěší i kvalita podvozku, který využívá platformu PQ35 s prodlouženým rozvorem. V zatáčkách se vůz příliš nenaklání a dobře drží stopu, z konkurenčních MPV jezdí lépe snad jen Zafira Tourer. Méně citlivé jsou zásahy ESP, které hodně krotí výkon motoru, vozy na platformě MQB to umějí výrazně lépe.
CrossTouran má výhodu v oplastování karoserie, což se hodí nejen v lehčím terénu, ale i ve městě. Při jízdě mimo silnici navíc oceníte vyšší světlou výšku – 152 mm (+12 mm).
Nadmíru spokojeni jsme byli s motorem 2.0 TDI/140 k, který je v praxi úspornější než jeho nová generace ve vozech s platformou MQB. S touranem jsme tak v zimních podmínkách s většinovým provozem po městě jezdili za 6,1 l/100 km. Na dálnici si vůz řekl o 6,6 l/100 km (ve 130 km/h točí 2300 ot/min), při běžné jízdě mimo město jen o 5,1 l/100 km a ve městě spotřeboval kolem šesti litrů, na rodinné MPV jsou to výtečné hodnoty.
Závěr
Touran zraje jako víno a léta jsou znát spíše na detailech, celkově řadíme toto kompaktní MPV stále na vrchol své třídy. Kombinace s 2.0 TDI je optimální jak z hlediska dynamiky, tak i spotřeby paliva. Výbava Cross není nijak nepřiměřeně drahá, když stojí pouze o 18 000 Kč více než prostřední stupeň Comfortline.
Celkové hodnocení
Cena základního modelu | 622 900,- Kč |
---|---|
Cena testovaného modelu | 708 500,- Kč |
výborná prostornost |
velký kufr |
kompaktní rozměry |
přehledná karoserie |
jízdní vlastnosti |
řízení |
řazení |
kvalita materiálů |
velmi dobrá spotřeba |
oplastování |
strohý interiér |
zastaralá navigace |
vysoký příplatek za bixenony (41 800 Kč) |
chybějící háčky v zavazadelníku |