Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Hyundai ix35 2.0 CRDi Automat Trikolor Plus: Konec prokrastinace?

Test

Hyundai se modernizací ix35 rozhodl ulehčit rozhodování nerozhodným. Jeho automat se však nešvaru odkládání úkolů stále zcela nezbavil.

Světlomety dostaly pás LED pro denní svícení a celkový dojem trochu zlepšují i nová koncová světla. Společně s kvalitnějšími plasty v interiéru působí ix35 hodnotněji. Nadále boduje zejména prostorností kabiny a zavazadlového prostoru, ale i pocitem, že v porovnání s konkurencí dostáváte „více plechu“. Leč v ostatních parametrech tento hyundai za posilující konkurencí stále trochu zaostává.

Zvykat si nadále musíte na vysoký posaz za volantem, tedy na pocit, že sedíte nikoliv v autě, nýbrž na autě. Přední sedadla stále nemají optimální tvarování, z hlediska prostornosti interiéru ale ix35 boduje. Slabinou je však nadále nepřehledná karoserie a špatný výhled šikmo vzad. Parkovací kamera, která je součástí Paketu Style za 49 900 Kč, je tak opravdu nezbytností. Pokud přidáte dalších 50 000 Kč, dostanete v rámci Paketu Premium mj. navigaci.

Interiér se příliš nezměnil. Spíše než provedením nadále boduje prostorností.


Přes mnohá zlepšení ix35, přestože se vyrábí u nás, působí stále dosti asijsky a v porovnání s evropskými značkami u něj narazíte na omezenou konfigurovatelnost. Oba zmiňované pakety totiž dostanete jen s pohonem všech kol, který je však vázán na top výbavu Trikolor. Nejvýkonnější agregát nabídky, dvoulitrový diesel, je plný síly, samočinná šestistupňová převodovka (příplatek 40 000 Kč) mu však elánu dosti ubírá. Zejména při rozjezdu si motor s převodovkou příliš nerozumí. Přeřazování je pomalejší a převodová skříň dosti často zbytečně drží motor v otáčkách. Ve srovnání s těmi dnešními a dvouspojkovými převodovkami již působí zastarale.

Totéž ostatně platí i o zubaté kulise v plastovém výlisku středového tunelu. Nepotěší ani některé funkční nedostatky. Kupříkladu pokud vypnete motor dříve, než volicí páku přesunete do parkovací polohy, tak poté již s pákou nepohnete. Na dnešní poměry je slabším místem i spotřeba, která se i při klidné jízdě pohybuje okolo 10 l/100 km.

Sedadla nemají optimální tvarování, za volantem se sedí poměrně vysoko.


Průměrné jsou nadále i jízdní vlastnosti a obratnost. Hyundai ix35 se v zatáčkách chová těžkopádně a místy nečitelně. A to přestože se řízení trochu zlepšilo. V jednotlivých režimech působí nastavení odporu posilovače uměle. Levnější Renault Koleos je na tom ale v těchto disciplínách ještě hůře. Naopak srovnání s Mazdou CX-5 by pro tento hyundai skončilo výpraskem.

Hyundai ix35 dává větší smysl v levnějších verzích s předním pohonem než v této top verzi. Za podobné peníze si je totiž možné již hodně vybírat. Jak se zdá, prokrastinace asi ještě neřekla své poslední slovo…

Nová koncová světla vyšších výbav mají ledky, přední bixenony stojí 25 000 Kč.

Celkové hodnocení

3.5
Cena základního modelu 719 980,- Kč
Cena testovaného modelu 842 890,- Kč
+
prostorný interiér
cena a výbava
výkonný motor
-
vyšší spotřeba
sladění motoru a převodovky
necitlivé řízení
malá konfigurovatelnost





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Hyundai ix35 2.0 CRDi 184 hp 4x4 (2009)
Technické informace:
Objem motoru 1995 cm3
Výkon 135 kW
Točivý moment 383 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 10 s
Spotřeba 6 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: