Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Citroën Grand C4 Picasso 1.6 e-HDi ETG6 Exclusive: Základy robotiky

Test

Pro ovládání Citroënu Grand C4 Picasso s převodovkou ETG6 není třeba absolvovat přednášky na technické univerzitě. Malý kurz ale přesto přijde vhod.

Stejně jako u minulé generace je robotizovaná převodovka (manuální s automatickou spojkou), v ceníku skrytá pod zkratkou ETG6, možností, jak ulevit levé noze a pravé ruce. Opět se kombinuje pouze se vznětovou šestnáctistovkou s výkonem 85 kW.

Trefit správný režim převodovky není vzhledem k jen orientačnímu vyznačení poloh snadné.


Jedná se však o kompromisní řešení, neboť jízdu provází charakteristické cukání při přeřazování. S vozem je třeba se sžít, přizpůsobit mu styl jízdy a s plynovým pedálem pracovat citlivěji než s klasickým automatem. Eliminovat patrné nepříjemné prodlevy lze řazením pádly pod volantem, a to vždy navíc doprovozeným mírným povolením plynového pedálu. Zkrátka jet plynule a „netlačit na pilu“.

Volicí páčka je opět umístěna podobně jako u starších amerických aut vpravo seshora na sloupku řízení. Na něm vyznačené jednotlivé polohy ale nejsou jednoznačné, nýbrž jen orientační, v praxi musíte vždy zkontrolovat na displeji v přístrojovém štítu, zda tam máte skutečně požadovaný režim jízdy. Po vypnutí zapalování bohužel volič zůstane tam, kde ho necháte po vypnutí motoru.

Výraznou výhodou „robotu“ je jen minimální nárůst spotřeby ve srovnání s manuálním řazením. Běžně se pohybuje mezi 5 a 6 l/100 km, tedy průměrně o maximálně jen půl litru více. A to při velmi slušné dynamice. Akcelerace 0–100 km/h je oproti ručnímu řazení jen o půl sekundy horší.

Kamerový systém monitorující okolí vozu (12 000 Kč) trochu zkresluje, ve městě ho ale plně doceníte.


Dynamika je slušná. Razantní mezigenerační úbytek kilogramů je navíc v praxi znát. Grand C4 Picasso se po silnici pohybuje příjemně lehce a dává zapomenout na těžkopádnost první generace. Grand, za který se připlácí solidních 15 000 Kč, již navíc téměř dorostl do podoby konkurenta velkých MPV, jako jsou VW Sharan či Ford Galaxy. Má sice kompaktnější rozměry, ale prostornou variabilní kabinu.

Kvalita materiálů a celkové provedení interiéru působí prémiovým dojmem. Velký 12“ multifunkční HD displej v palubní desce navíc evokuje prostředí kosmické lodi. Jestliže převodovka ETG6 má jako správný robot pomoci odstranit monotónnost práce s řadicí pákou, tak ovládání palubních systémů prostřednictvím 7“ dotykového displeje, vyžadující časté přepínání, tento záměr trochu kazí.

A hlavní trumf ETG6? Určitě cena. V porovnání s klasickým automatem stojí jen 20 000 Kč, tedy jen polovinu obvyklé částky za samočinné ústrojí. Jak se říká: „Co je doma, to se počítá!“.

Samočinný parkovací systém je u výbavy Exclusive ve standardu a funguje bezproblémově.

Celkové hodnocení

4
Cena základního modelu 720 900,- Kč
Cena testovaného modelu 859 800,- Kč
+
nízká spotřeba
malý příplatek za převodovku
prostornost
odhlučnění
-
cukání při řazení
ovládání voliče
specifický jízdní styl





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Citroën C4 Grand Picasso 1.6 e-HDi 7 místné (2013)
Technické informace:
Objem motoru 1560 cm3
Výkon 85 kW
Točivý moment 270 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 12,1 s
Spotřeba 4 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: