Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Subaru Forester 2.0i-L Comfort: Samorost

Test

Atmosférický dvoulitr se mezi downsizovanými agregáty již stává ohroženým druhem. U kompaktních SUV, jako je Subaru Forester, ale má stále své útočiště.

Forester má políčeno na všechny ty, kdo chtějí vybočit z davu a touží po charakterním samorostlém SUV. Představa hubertusu a flinty přes rameno k němu velmi dobře pasuje, a to zvláště v této zelené barvě, v níž je spíše vozem pro nimrody než lovce zatáček. Jeho ambice jsou však mnohem větší.

Přes velkou světlou výšku se forester v zatáčkách nijak nadměrně nenaklání. Řízení je příjemně lehké, ale současně dostatečně přesné. To ve spojení s výbornou trakcí, danou stálým pohonem všech kol, zajišťuje pocit jistoty na silnici i šotolině. V terénu má zážehová verze oproti vznětové výhodu v systému kontrolovaného sjíždění svahů.

Zemitý charakter foresteru je cítit i z jeho bytelné palubní desky.


Diesel je ale mnohem úspornější – bez problémů s ním lze jezdit za 6,5 l/100 km. To sedmilitrový příslib zážehového agregátu trochu zavání mysliveckou latinou. V praxi si totiž vezme minimálně o dva litry víc. Dvoulitrový čtyřválec s protiběžnými písty potěší zejména svou ochotou táhnout z nízkých otáček. Není to žádný trhač asfaltu, ale po dynamické stránce rozhodně nebudete strádat. Vzhledem ke zpřevodování se ochotně plouží i na zařazené vyšší rychlostní stupně a na pokyny plynového pedálu reaguje spontánně.

Již i forester dostal systém stop-start a je třeba zmínit, že funguje rychle a bezproblémově. Řazení manuální šestistupňové převodovky ale mírně zadrhává a trochu výše položený spojkový pedál je trochu tužší na ovládání. Ne, toto auto není pro žádné slečinky. Pro ně má Subaru v ceníku za příplatek ve výši 40 000 Kč elektronicky řízenou převodovku CVT. Relativně strohý interiér s některými laciněji působícími plasty patří ve třídě kompaktních SUV k suverénně nejprostornějším.

Přední sedadla vynikají pohodlím, kožené čalounění ale trochu klouže.


Za volantem se sedí poměrně vysoko, odměnou za to je výborný výhled, podpořený tenkými sloupky. Navíc ve verzi Comfort za 764 000 Kč již nechybí vedle dalších komfortních prvků ani parkovací kamera.

Forester se velmi příjemně ovládá. Zážehová verze má o něco měkčí, komfortnější podvozek než vznětová. I s 18“ koly zdařile tlumí i větší nerovnosti. S lehkou nadsázkou lze říci, že pokud bychom všichni jezdili forestery, stát by ušetřil na opravách silnic.

Na samotě u lesa: pohon všech kol a světlá výška  220 mm v terénu přijde vhod.

Celkové hodnocení

4
Cena základního modelu 764 000,- Kč
Cena testovaného modelu 764 000,- Kč
+
trakce
světlá výška
přesné a přímé řízení
kultivovaný chod motoru
výhled
prostornost
-
ovládání palubního počítače
místy drhnoucí řazení
kvalita plastů





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Subaru Forester 2.0i (2013)
Technické informace:
Objem motoru 1995 cm3
Výkon 110 kW
Točivý moment 198 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 10,6 s
Spotřeba 6,9 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Nakedy střední kubatury patří k nejoblíbenějším motocyklovým kategoriím u nás. Japonská čtyřka v…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: