Škoda Rapid Spaceback 1.6 TDI DSG Elegance: Test sebevědomí
Nejdražší spaceback řadí sám, tankuje naftu a sebevědomou cenou se vyrovná zavedené konkurenci. Vyplatí se?
V nižší střední třídě přitom na kombinaci slabého vznětového motoru a samočinné převodovky nenarazíte. Pokud chcete jezdit bez řazení, musíte u konkurence volit přinejmenším „diesely“ s výkonem okolo 80 kW. Díky nízké pohotovostní hmotnosti 1280 kg a rychlému sedmistupňovému DSG s relativně kratšími převody ovšem slabší 66kW 1.6 TDI v Rapidu Spaceback dynamicky příliš nestrádá. A spotřeba se i na dálnici dá držet do šesti litrů.
Dvouspojka přináší kromě vyššího komfortu ovládání a poměrně plynulé změny převodů i další výhodu: manuální převodovka má jen pět stupňů. Při popojíždění ale DSG trochu cuká, při klidné jízdě motor rádo dusí a při akutní potřebě zrychlení ho naopak s oblibou zbytečně vytáčí. A ve vysokých otáčkách 1.6 TDI vadne.
Je tedy škoda, že v testovaném voze chyběla pádla pod volantem, ta by si kvůli svižnému svezení po okreskách zasloužil i agilní podvozek a vylepšené řízení. Komfort odpružení není z nejlepších, na úzkých nerovnostech auto výrazně rázuje.
Prostorný interiér s tvrdými plasty si oblíbíte i díky velice dobré ergonomii. Použitým materiálům bohužel u testované verze neodpovídá cena. Na 1.6 TDI s DSG se totiž nevztahují akční nabídky Fresh, dospělejší Renault Mégane 1.5 dCi s dvouspojkovou převodovkou EDC tak můžete pořídit v akci o více než 60 000 Kč levněji.
Celkové hodnocení
Cena základního modelu | 468 900,- Kč |
---|---|
Cena testovaného modelu | 550 500,- Kč |
místo pro kolena vzadu |
zavazadelník |
hbitý podvozek |
přijatelná spotřeba |
tvrdší pérování |
materiály |
úzký interiér |
vyšší cena |