Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volvo S60 D5 Polestar R-Design Summum: Švédský kotel

Test

Volvo na své modely nabízí oficiální čiptuning zvyšující výkonové parametry motorů, jenž pro něj připravuje společnost Polestar. Kit Performance jsme si vyzkoušeli v sedanu S60 s nejsilnějším naftovým pětiválcem D5.

Čiptuning je celkem oblíbený způsob, jak zvýšit výkonové parametry motoru, populární je hlavně u naftových motorů. Na trhu je řada šikovných a kvalitních úpravců, nicméně pokud nechcete ztrácet čas zjišťováním referencí, je nejlepší a nejbezpečnější cestou zvolit oficiálního úpravce schváleného výrobcem automobilu. Volvo má na tuto práci společnost Polestar, kterou založila v roce 1996 kvůli angažování v oblasti okruhových automobilových závodů. Jejich sady Performance, což je nový software, který se nahraje do řídicí jednotky motoru, jsou určeny pro přeplňované benzinové motory T4 a T6 a naftové D5. A právě na pětiválci jsme měli možnosti si přínosy továrního čiptuningu vyzkoušet.

Digitální přístrojová deska, známá z modelu V40, je asi největší novinkou loňského faceliftu.


Papírově zvedne výkon motoru o 15 k na 230 k, podstatnější je nárůst točivého momentu z 440 na 470 Nm, což už je na přední kola pořádná nálož. Nicméně i díky automatu, širokým 18” zimním pneu Dunlop a plynulému dávkování této síly jsme žádné problémy s trakcí nezaznamenali. Čím nás D5 mile překvapila, je příznivá spotřeba. Výsledných 7,2 l bylo u 230 k motoru milé zjištění.

Tenhle atraktivní a všemi dnes dostupnými bezpečnostními asistenty vybavený sedan s malým kufrem je typický dálniční rychlík, který potřebuje kvalitní povrchy. Díky o 15 mm sníženému sportovnímu podvozku na nich sice v zatáčkách odolává fyzikálním zákonům docela srdnatě, na našich rozbitých cestách je ale jeho pérování až příliš tuhé a hlavně ve vyšších rychlostech nepříjemné.

Čiptuning stojí 26 207 Kč. Za těch 15 k a 30 Nm navíc  to není přehnaná cena.

Závěr

Po zvuku i charakteru naftového pětiválce, který brzy bude nahrazen čtyřválcem, se mi bude stýskat. S kitem od Polestaru je navíc D5 pořádný divoch, který dokáže z levého pruhu německých dálnic vyhnat každého. Navíc i v kombinaci s pomalejším automatem umí být i překvapivě střídmý.

Celkové hodnocení

4
Cena základního modelu 1 230 907,- Kč
Cena testovaného modelu 1 372 850,- Kč
+
dynamický design
silný a pružný pětiválec
jízdní vlastnosti na kvalitním povrchu
bezpečnostní systémy
spotřeba
-
na naše silnice příliš tvrdý podvozek
stísněný interiér
malý kufr a vstup do něj
pomalý automat
omezený rejd





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: