Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Renault Mégane ZEN Energy 1.2 TCe 130: Snaživec

Test

Nižší střední třída zažila v posledních dvou letech doslova příval nových modelů. Na silnou konkurenci Renault reagoval modernizací modelu Mégane. Úpravy se dotkly zejména vzhledu a částečně také multimediální výbavy a motorů. Bude to však stačit?

Evropa je doslova rájem pro kompaktní automobily, vždyť každý rok se zde prodá přes 45 % automobilů spadajících do segmentů B a C (malá auta a nižší střední třída). Pro zdejší výrobce jsou tedy modely s délkou do 4,5 metru klíčové.

Stáří modelu, který je na trhu od roku 2008, poznáte nejvíce na palubní desce.


V posledních letech nás zasáhla vlna nových modelů segmentu C, která přinesla nové generace takových těžkých vah, jako jsou Volkswagen Golf, Škoda Octavia, Peugeot 308 nebo Mazda 3. Konkurenční boj navíc vystupňovaly korejské automobilky, které těžce šlapou na paty některým tradičním výrobcům, jako je například Renault.

Proto bylo docela překvapením, že francouzský výrobce nepřišel s novou generací modelu Mégane, ale pouze s lehčí modernizací. Ta se mimo jiné dotkla designu přední části, která dostala nové světlomety, nárazník, kapotu a masku chladiče s výrazným kosočtvercovým logem. V tomto ohledu zamrzí, že designéři nepřepracovali také zadní část vozu, která nepatří k nejpohlednějším. Interiér zůstal bez větších změn, na první pohled tak zaujme displej příplatkového systému R-Link, který známe například z clia. V případě méganu je však ovládání R-Linku ve spojení s otočným ovladačem poněkud nepraktické a nelogické.

Přední sedačky jsou trochu tvrdší, ale záda ani další části těla vás z nich bolet nebudou.


Pod kapotou testovacího vozu si našel místo nejsilnější benzinový motor, který zatím najdeme v nabídce méganu (vyjma verze Renault Sport) jako přeplňovaný čtyřválec energy 1.2 TCe s výkonem 130 koní a přímým vstřikováním. Objemově malý motor se vyznačuje kultivovaným chodem, nicméně nízkou spotřebou rozhodně neoslňuje. Ačkoliv měl vůz najeto jen něco přes 1000 km a musel se vyrovnávat s chladnějším počasím, ani při vyloženě úsporné jízdě se spotřeba nedostala pod 6,5 litru. Běžný styl jízdy ji pak zvýší na sedm litrů a více. Po stránce dynamiky se ale dvanáctistovka chovala příkladně. Lze v poklidu jezdit pod hranicí 2000 ot/min, o poznání živěji ale působí vůz až nad touto hodnotou.

Kde ale mégane na konkurenci nejvíce ztrácel, byly jízdní vlastnosti. Svůj věk tento vůz nezapře, tudíž se budete muset vyrovnat s nepřesným řízením a řazením šestistupňového manuálu. Komfort dost utrpěl použitím efektních sedmnáctipalcových kol, která přenášela rázy do interiéru.

Zadní část hatchbacku je vzhledově nejproblematičtější oblastí celého vozu. Zatímco verze Coupé a Grandtour jsou hezké i zezadu, o pětidveřovém hatchbacku se totéž říci rozhodně nedá.

Závěr

Modernizovaný mégane čeká velmi tvrdý boj. Přece jen konkurence nejen ze strany modelů koncernu Volkswagen, ale i Peugeotu, Mazdy, Toyoty nebo dvojice Hyundai a Kia je opravdu silná. Hlavním trumfem tak mohou být výborně nastavené ceny, díky nimž si vůz nakonec vysloužil lepší známku.

Celkové hodnocení

3.5
Cena základního modelu 354 900,- Kč
Cena testovaného modelu 417 800,- Kč
+
bezkonkurenční cena
bohatá výbava
odhlučnění motoru
záruka pět let
svěží vzhled přední části vozu
-
rázy od kol
nepřesné řízení a řazení
vyšší spotřeba
ovládání systému R-Link
facelift se nedotkl koncových světel





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: