Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Opel Insignia ST 2.0 CDTI BiTurbo Cosmo: (O)pel mel

Test

Opel Insignia ST prodělal redukční dietu tlačítek na středové konzoli, díky touchpadu a směsici dalších novinek se ale nevyhnul ani specifickému jojo efektu.

Souhlasné přitakávání „jo, jo“, či spíše opakované „ano, ano“, při procházení ceníkem totiž může u modernizované verze trvat opět trochu déle. Kromě toho, že nadále nesmíte zapomenout na některé v této kategorii již samozřejmé položky (např. denní ledky, vyhřívání předních sedadel), tak můžete vybírat i z nových prvků.

Ovládání palubního počítače je na volantu lépe po ruce. Rychloměr nemá  dobře čitelné stupnice.


Osmipalcový dotykový displej nového multimediálního systému Intellilink za 40 000 Kč má moderní grafiku a na ovládání prsty reaguje rychle. Komu by vadila upatlaná obrazovka, ten se může pohybovat v menu touchpadem na středovém tunelu (u top verze standard, jinak za 2500 Kč). Ze stran nasvícená ploška nepostrádá zpětnou vazbu. Když kurzorem na obrazovce najedete na zvolenou ikonku, jemně zavibruje. Příjemné je, že když se k ikoně přiblížíte, tak si ji systém sám „uloví“. Rychlé (často bohužel neplánované) přeskakování jednotlivých zobrazení a funkcí ale působí trochu chaoticky a vyžaduje i delší zvyk. To platí i o dotykovém nastavování teploty klimatizace.

Oč ubylo tlačítek na středové konzole, o to je jich více na multifunkčním volantu. Škoda jen, že nejsou trochu větší. Potěšujícím faktem je naopak to, že se na volant přesunulo i ovládání palubního počítače, který má kvalitní barevný displej. Rychloměr prostřední verze přístrojového štítu se však příliš dobře neodečítá, vyplatí se proto investovat rovných 10 000 Kč do digitální verze s velkým dominantním rychloměrem.

Nová příď insignii opticky zlehčila. Adaptivní bixenony, byť za 34 300 Kč, svítí výborně.


Silná biturbo verze motoru 2.0 CDTI se 143 kW ve spojení se standardním šestistupňovým „automatem“ je těžké Insignii ST vhodným sparingpartnerem. Spotřeba? Na volné silnici počítejte se 7,5 l/100 km, ve městě minimálně s devíti. Kila navíc jsou znát. A přidává je i standardně montovaný pohon všech kol s mezinápravovou spojkou haldex a elektronicky řízeným zadním diferenciálem s omezenou svorností eLSD, který zlepšuje již tak výtečné jízdní vlastnosti. S pohonem 4x4 navíc dostanete adaptivní tlumiče, které zajišťují i s 19“ koly velmi dobrý cestovní komfort.

Toto vše dělá z insignie silného soupeře passatu a superbu, oproti nimž je v základu sice o 20 000 Kč, resp. 50 000 Kč dražší, díky bonusu ve výši 130 000 Kč ale nakonec strhává pozornost na sebe.

Do koncových světel protažená chromovaná lištička připomíná kabriolet Cascada.

Celkové hodnocení

4
Cena základního modelu 976 400,- Kč
Cena testovaného modelu 1 091 800,- Kč
+
dynamický motor
jisté jízdní vlastnosti
dobrá trakce
výborné bixenony
pohodlná sedadla
-
zdánlivé samozřejmosti za příplatek
spotřeba
malá zrcátka





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: