Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Peugeot 5008 2.0 HDi AUT Allure: Zlehka

Test

Francouzské MPV prošlo decentní modernizací, která přinesla příď ve stylu 308 a nové prvky výbavy. Vyzkoušeli jsme ho s nejsilnějším dieselem a klasickým šestistupňovým automatem.

Zvenku se pozornost tvůrců soustředila jen na příď, která se nyní nese ve stylu 308, záď zůstala prakticky bez povšimnutí.

Přístrojová deska se nezměnila. Je přehledná, mohutná a z kvalitních materiálů, tvarově ale lehce zestárla.


V interiéru je změn ještě méně. Přístrojová deska si totiž ponechala původní architekturu, novinkou jsou pouze nové dekorační materiály. Právě na 5008 je vidět, jak rychle všechno v automobilové branži stárne. Pamatuji si, jak se mi přístrojová deska 5008 při uvedení na konci roku 2009 líbila, hlavně tím, jak mě obklopovala. Ve světle existence nové 308 s čistým designem a minimem ovladačů už ale působí zastarale. Je však logické, že tak radikální změna by byla nákladná a Peugeot si ji schová až pro novou generaci 5008, která už vyjede na nové platformě.

Novinkou ve výbavě je vedle barevného head-up displeje i systém měření místa na parkování, jenž v kombinaci s couvací kamerou usnadňuje tento manévr. Dobrý pomocník je to přes den nebo v osvětlených garážích, ve tmě se na ni spoléhat moc nejde, protože bílé couvací světlo neumí osvětlit prostor za vozem.

Sedmimístné provedení vyjde na přijatelných 16 000 Kč. Manipulace se sedadly je snadná.


Interiér 5008 nabízí ve druhé řadě tři samostatná, všemožně polohovatelná sedadla, za 16 000 Kč lze dokoupit dvě další ve třetí řadě. Jediným prostorovým omezením interiéru 5008 je jeho výška, která je menší než u většiny MPV. Pasažérům to až tak vadit nebude, kola na výšku do kufru nedáte. Výška karoserie má ale blahodárný vliv na jízdní vlastnosti, které jsou v rámci kompaktních MPV nadprůměrné, a to hlavně na kvalitním povrchu. Od rodinného auta bychom ale chtěli komfortnější pérování, tuhý podvozek obtěžuje hlavně na příčných spárách.

Zájemce o automat má v 5008 dvě volby – robotizovanou převodovku BMP6 vázanou na 1.6 e-HDi moc nedoporučujeme, 2.0 HDI s klasickým šestistupňovým automatem je lepší volba. Ve stejné výbavě sice stojí o 55 000 Kč víc, i tak je ale tato kombinace za bezkonkurenční cenu, i v nejvyšší výbavě Allure.

Za pátými dveřmi se skrývá kufr o objemu 579 až 1754 litrů.

Závěr

Facelift přinesl jen omlazení vnějšku, uvnitř a na charakteru 5008 se nic zásadního nezměnilo. I nadále je to pocitově spíš přerostlé kombi než typické, do všech směrů nafouklé MPV. Sedm lidí nebo spoustu nákladu v něm ale také převezete a za podobné peníze takto výkonný motor s automatem nepořídíte.

Celkové hodnocení

3.5
Cena základního modelu 535 000,- Kč
Cena testovaného modelu 632 400,- Kč
+
prostorný interiér
nízká cena
velmi dobrá výbava
variabilita
pružný a skvěle odhlučněný motor
přesné řízení
-
tuhé pérování na příčných nerovnostech
horší rejd
dunění motoru v nízkých otáčkách
plochá kožená sedadla





Komentáře

Aktuálně
Obrazek Vezměte sériový československý automobil. Použijte vše, co je nezbytně nutné. Výsledek zabalte do…

Obrazek V soutěžáckém světě jsou dvoudobé třístovky jakýmsi ztělesněním ideálu pro maximální radost z jízdy v…

Obrazek Přejíždějí se na běžkách i na kole, přecházejí se pešky. Přitom jsou mnohými turisty opomíjené, byť…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail:

Obrazek
Obrazek