Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet: Slečna drsňák

Test

Fiat chce z úspěchu malé pětistovky vytěžit co nejvíce, proto přišel s 500L a následně s několika jejími verzemi. Testovali jsme tu s přídomkem Trekking.

Italská automobilka rozšiřuje svoji nabídku kompaktních vozů, založených na platformě pandy. Nejnovějším sourozencem malé retro pětistovky je 500L Trekking. Tedy verze s masivnějším oplastováním, které naznačuje jisté terénní schopnosti. S pohonem všech kol se ale nedodává.

Oplastování dalo 500L trochu odlišný charakter, stále je ale patrná jistá hravost. Výrazně žluté auto budilo na silnicích dost pozornosti, speciálně ženy se za ním otočily i několikrát. Interiér rozvíjí totéž lehce retro designové téma. Materiály jsou věsměs velmi pohledné a zpracování působí solidně, bohužel ergonomie místy ustoupila designu. Za ovládáním klimatizace se musíte natáhnout, palubní počítač se trochu neprakticky ovládá jediným tlačítkem, řadicí páka je utopená dost nízko a přední sedačky jsou dál od dveří, blízko u sebe (patrně kvůli platformě).  

Design, většina materiálů i zpracování zaslouží chválu, ergonomie je již horší.


Potěší ale spotřeba. Ve městě jezdil trekking za 6,2 l/100 km, dálnici zvládal za 6,6 l/100 km, mimo město vystačil s 5,4 litry a v průměru si řekl o 5,6 l/100 km. To není špatné, byť nejmodernější agregáty umí jezdit za méně a jsou také kultivovanější. Pozitivem je rychlá reakce motoru na povel plynu. Na velmi slušné úrovni je komfort, který naruší jen opakované ostré nerovnosti. V tomto typu vozu potěší i nezáludné jízdní vlastnosti, přičemž si asi málokterý zákazník bude stěžovat na cituprosté řízení.

Skoroterénní pětistovka figuruje v ceníku jako samostatná výbava, k níž přináleží zajímavé akční ceny. Takže pokud se vám líbí...

Výrazný vzhled je hlavním lákadlem trekkingu. Zvláště ženy se po něm s úsměvem ohlížejí.

Závěr

Pokud se vám verze Trekking líbí, kupte si ji. Design je ostatně hlavním tahákem, ve většině ostatních ohledů jde o průměrné auto, kterému nelze nic zcela zásadního vytknout, ale ani pochválit. Bonusem je prostorná kabina se slušnou variabilitou, škoda jen předních sedaček blízko u sebe.

Celkové hodnocení

3
Cena základního modelu 469 900,- Kč
Cena testovaného modelu 489 500,- Kč
+
design
prostor pro posádku
plně vypínatelný stop-start
relativně komfortní podvozek
výhled vpřed
-
hrubší chod motoru (zvláště za studena) a jeho charakteristika
nepohodlné sedačky
ergonomie interiéru
dlouhé zpřevodování





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet
Technické informace:
Objem motoru 1598 cm3
Výkon 77 kW
Točivý moment 320 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 12 s
Spotřeba 4,7 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: