Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI Comfortline: Síla čtyř

Test

Nový variant je nabízen také ve verzi s pohonem všech kol a my jsme ji vyzkoušeli s jedním ze dvou motorů v nabídce: 1.6 TDI (105 koní). Je smysluplná kombinace vybrat k této verzi slabší motor?

Volkswagen Golf Variant je důležitým modelem, který konkuruje domácímu bestselleru: Škodě Octavia Combi. Jelikož výchozí hatchback je jízdně ve všech ohledech opravdu nadprůměrné auto, ani jízdní vlastnosti prodloužené verze nejsou špatné. Jen proti výchozímu vozu nepůsobí variant tak doladěným, vyváženým dojmem. Tyto drobné nedostatky se projevují pouze při ostřejším ježdění, ke kterému praktická verze stejně není určená, ale přítomné jsou.

Jelikož jsme o golfech už napsali mnoho, zaměřím se pouze na testovaný model. Při pohledu do ceníku je patrné, že stejná verze 1.6 TDI se čtyřkolkou je levnější než octavia a navíc má lepší základní výbavu. Oba modely nabízejí přesný šestikvalt, přičemž v golfu se jemně zadrhává při přechodu přes neutrál, ale ovládání spojky a samotné páky je bezproblémové.

Klasický interiér s vynikající ergonomií ovládání. Fakt, že jde o čtyřkolku, je zmíněn před řadicí pákou.


Motor o objemu 1,6 litru nenabídne jízdní dravost, to je asi jasné, jeho 250 Nm musí rozjet minimálně 1494 kg hmoty. V praxi to znamená podprůměrnou dynamiku (zrychlení na stovku za 11,9 s), zejména pružné zrychlení ve vyšších rychlostech je slabé. A co teprve když se vůz zaplní lidmi a nákladem...

Spotřeba je výhodou této verze: při běžném ježdění se pohybuje kolem 5,5 l/100 km, při dynamičtějším stylu poté nestoupne na více než 8 l/100 km. To jsou dobré hodnoty, škoda jen, že při samotné jízdě není možné bezpečně předjíždět. Čtyřkolka je reprezentována spojkou Haldex páté generace a té není co vytknout. Velmi rychle reaguje a v běžných situacích rychle připojuje do akce zadní kola.

Podvozek patří k nadprůměru třídy. Vůz je vybaven spojkou Haldex páté generace, která sama připojuje zadní kola do akce.

Závěr

Toto není kombinace, kterou bych doporučil, dynamika je totiž opravdu slabá. Verze 2.0 TDI 4Motion se prodává pouze v nejvyšší výbavě za 629 900 Kč, což je sice dost, ale zase jde o výrazně lepší vůz. Pokud v Golfu Variant čtyřkolku vyloženě potřebujete, doporučuji si připlatit.

Celkové hodnocení

3.5
Cena základního modelu 547 900,- Kč
Cena testovaného modelu 701 199,- Kč
+
solidní jízdní vlastnosti
hladké a nerušivé fungování čtyřkolky
nízká spotřeba
dobrá ergonomie interiéru
řízení
-
slabší dynamika s tímto motorem
vysoký příplatek za 4M (60 000 Kč)
při jízdě mimo silnici nízká světlá výška





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105 hp 4MOTION (2013)
Technické informace:
Objem motoru 1598 cm3
Výkon 77 kW
Točivý moment 250 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 11,9 s
Spotřeba 4,5 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: