Chevrolet Captiva 2.2 4WD LTZ: XXL porce
Pragmatický Chevrolet nabízí za 800 000 Kč v podobě faceliftované captivy pořádné SUV. Za super cenu je tu sedmimístné auto s luxusní výbavou, silným motorem a čtyřkolkou. Jak to ale funguje?
Díky tomu, že nám v posledních týdnech prošlo rukama opravdu dost SUV všech kategorií, můžeme se na modernizovanou captivu podívat zcela objektivně. Při porovnání ceníků podobných aut je ihned jasné, že Chevrolet nabízí příznivou cenovou politiku: ceny jsou nízké i u dobře vybavených aut a navíc zde nehrozí listování chaotickými ceníky plnými příplatků.
Interiér je prostorný, většina verzí je navíc sedmimístná. Výbava je nadto vskutku americká a vrcholná LTZ nabízí všechny luxusní prvky, které jsou dnes v této třídě aut běžné. Celkově jsou ceny v porovnání s konkurencí opravdu příznivé.
Interiér s modernizovanými dekory a upravenými materiály je umístěn dost vysoko, takže z vozu je dobrý výhled do všech stran, navíc se do něj pohodlně nastupuje. Kožené čalounění bych úplně nedoporučil, materiál nevyniká kvalitou a sedadla jsou ještě k tomu plochá a klouže po nich tělo, zejména v zatáčkách. Tam se také projevují nedokonalé jízdní vlastnosti, které captiva předvádí. Citelná je zejména nedotáčivost a nelíbí se nám ani vláčné, přeposilované řízení. Na druhou stranu vůz potěší komfortem na zpevněných cestách i mimo ně, i když o přejezdech nerovností dává vědět rázy do interiéru (částečně za to určitě mohou 19palcová kola). Díky nastavení posilovačů není k ovládání potřeba vynakládat velké síly.
Pod kapotou najdeme čtyřválec 2,2 litru s hrubším chodem, který ale vyniká pružností a dodává dostatečnou dynamiku. Spotřeba se při svižnějším ježdění pohybuje kolem 10 l/100 km, což je vzhledem ke hmotnosti a nabízeným výkonům odpovídající hodnota. Dá se jezdit i za 8 l/100 km. Automat je s motorem příjemně sladěn a patří mezi nerušivý průměr. Jízdní vlastnosti jsou omezeny vysokou hmotností a samotným řízením, vůz je neobratný a těžkopádný, ale dynamicky dostatečný.
Závěr
Druhý facelift captivu oživil jen lehce a vůz tak stále zůstává tím, čím byl: prostorným, masivním SUV s bohatou výbavou, velmi příznivou cenovou politikou a s nepřesvědčivými jízdními vlastnostmi. Nepůsobí prémiovým dojmem, ale prezentuje se jako odolné a schopné auto za dobré peníze.
Celkové hodnocení
Cena základního modelu | 825 000,- Kč |
---|---|
Cena testovaného modelu | 858 600,- Kč |
Prostorný interiér, nízká cena, velmi dobrá výbava, komfortní podvozek, výhled z vozu, pružný motor. |
Řízení, aerodynamický hluk, neobratnost auta, sklon k nedotáčivosti, vysoká hmotnost, chybí xenony, světlá výška. |