Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT AllGrip Elegance: Změna je život

Test

Odcházející generace SX4 se v Česku i díky dobré ceně těšila velké popularitě. Nová sx4 s přídomkem S-Cross se v porovnání s předchozí generací výrazně změnila. Povyrostla takřka do všech směrů, má větší kufr a pochopitelně je také dražší.

Suzuki opustilo zavedenou pozici, druhou generaci SX4 značně zvětšilo a vyslalo do tvrdého konkurenčního prostředí mezi crossovery nižší střední třídy, jako jsou Nissan Qashqai či Škoda Yeti.

Zachována zůstala samozřejmě klíčová vlastnost modelu, totiž pohon všech čtyř kol. Lze jej kombinovat s oběma motory v nabídce, v případě benzinové šestnáctistovky pak s manuální i automatickou bezestupňovou převodovkou CVT.

Interiér je přehledný a ovládání snadno pochopitelné. Škoda některých archaických prvků, jako přepínání palubního počítače tyčkou mezi přístroji.


Vítanou novinkou je o 100 mm delší rozvor, který zajistil cestujícím na zadních sedadlech více než uspokojivý prostor pro kolena. Bohužel do výšky to vzadu tak dobré není, jelikož dost prostoru ubírá panoramatické střešní okno. Takže pokud jste opravdu vysocí, tuto položku si raději odepřete, protože i za volantem se kvůli sníženému stropu hledá pozice hůře. Ovšem významně se zvětšil kufr (+160 litrů). Interiér se nese v duchu značky, takže neočekávejte měkké plasty a pokovené povrchy. Obojí je ale bohatě vykoupeno dobrou ergonomií a snadným ovládáním. Testovaný exemplář měl za sebou opakované zkoušky terénem, což lze považovat za omluvu pro občasné povrzávání z palubní desky.

Mezi další tradiční záležitosti u Suzuki patří přesné řízení a krásně mechanický chod převodovky. Obojí zde najdete, stejně jako živý a točivý motor.

Prostor vzadu na výšku hodně omezuje střešní okno. Naproti tomu pro kolena je místa dost.


Šestnáctistovka je kvůli emisním předpisům v nižších otáčkách „přidušená”, avšak umí být úsporná. V průměru jsme jezdili za 5,9 l/100 km, mimo město za 5,1 litru a v městském provozu ukázal palubní počítač (ovládaný tyčkou) 7,5 l/100 km. Potěšila spotřeba rovných šesti litrů na sto dálničních kilometrů, kdy motor točí 3250 otáček ve 130 km/h. To nejlepší ale motor vydá nad 4000 otáček, kdy zabere tak, že byste mu tipli výkon vyšší než 120 koní. Ostřejší zacházení vozu vyhovuje, v zatáčkách má vynikající grip, cítíte pomoc zadních kol a přenosy hmotnosti. Takže dost možná i zapomenete na drobné odskakování náprav v běžném tempu. Zamrzí ale místy zmatkující stop-start a parkovací senzory, které se aktivují i v kolonách a u semaforů. Dokonalé jsou silné bixenony.

SX4 se vydává do jiné sféry a v jiné cenové hladině a nezbývá než jí popřát dobrý start.

Pohon všech kol sice v terénu pomáhá, ale se světlou výškou 170 mm si musíte dávat pozor.

Závěr

S-cross je zajímavé auto s celou řadou potěšitelných schopností, nad nimiž ční vynikající motor. Bohužel detailů, které mu dobré skóre kazí, je povícero. Nad některými lze mávnout rukou, jiné jsou za danou cenu akceptovatelné hůře.

Celkové hodnocení

3
Cena základního modelu 509 900,- Kč
Cena testovaného modelu 564 900,- Kč
+
Velmi charakterní motor, spotřeba na dálnici a mimo město, praktický zavazadelník, grip při ostřejší jízdě.
-
Materiály v interiéru a zpracování, střešní okno zasahuje do prostoru pro cestující, hlučné zavěšení, nervozita podvozku na nerovnostech.





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Superbiky jsou odnepaměti považovány za výkladní skříň technických schopností výrobců motocyklů.…

Labe aréna v Račicích žije dál taky triatlonem. Rekonstrukci areálu si po evropských veslařích a před…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: