Opel Astra Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo: Tančík
Na poměry třídy má tato astra nebývale silný naftový motor, ale i vysokou hmotnost 1701 kg dle evropské normy. Je to sice dieselový kombík, ale dokáže zaujmout i svým jízdním projevem.
Facelifty nyní opelům svědčí, alespoň dle mého soudu. Astra i insignia díky modernizaci výrazně prokoukly. Navíc si do menšího jmenovaného modelu můžete objednat i dvoulitrový naftový motor se dvěma turbodmychadly a výkonem 195 koní. Tuto motorizaci jsme vyzkoušeli v kombíku a některé vlastnosti jednotky rozhodně stojí za to.
V prvé řadě však nečekejte drtivý zátah a masivní úprk. I z tabulky technických údajů můžete vyčíst, že hodnoty zrychlení a maximální rychlosti nejsou nikterak omračující čísla. Výkon 195 koní a točivý moment 400 Nm se totiž musejí popasovat s pořádně těžkou karoserií, tento vůz váží 1701 kg včetně průměrného řidiče. Na silnici ale přesto působí velmi dobrým dojmem.
Auto se zdá býti lehčí, rozhodně nepůsobí úplně těžkopádně. V zatáčkách pak překvapuje slušnou ovladatelností i náznakem zábavy. Do hry umí zapojit i zadní nápravu. Pořád je to však praktický kombík, ve kterém převezete zavazadla na týdenní rodinnou dovolenou. Auto tak působí trochu schizofrenicky. Praktický a zavalitý dálniční křižník, který se ale umí proměnit v obratnou srnku. A ani na devatenáctipalcových kolech nejezdí nepohodlně, za což jistě zčásti může i adaptivní podvozek.
A podobně rozdvojeně působí také motor. Při klidné jízdě je úsporný, můžete jezdit do šesti litrů na sto kilometrů. Stačí ale nasadit jen o trochu svižnější tempo a zjistíte, že má velmi dobrou odezvu na plyn, zatahuje téměř od volnoběhu až do 4500 otáček a ještě mu sekunduje ideálně odstupňovaná šestistupňová převodovka, jejíž kvalty na sebe perfektně navazují.
Najdou se tedy nějaké chyby? Ale jistě, motor svým zvukem připomíná diesel z osmdesátých let, na dálnici se brzy objevuje výraznější aerodynamický i valivý hluk a na zadních sedadlech by mohlo být více místa.
Závěr
V nižší střední třídě je Opel Astra ST BiTurbo poměrně ojedinělým vozem. I přes svou nadváhu však má dobré jízdní vlastnosti a s motorem je radost spolupracovat, ačkoliv klepe velmi výrazně. Svými výkony vůz úplně nepřesvědčí, pocitově je však velmi příjemným společníkem pro svižné cestování.
Celkové hodnocení
Cena základního modelu | 567 900,- Kč |
---|---|
Cena testovaného modelu | 671 300,- Kč |
Velmi pružný motor se širokým rozsahem použitelných otáček, odstupňování převodovky, jízdní vlastnosti, vzhled. |
Vyšší hmotnost, méně místa na zadních sedadlech, nekultivovaný motor, valivý a aerodynamický hluk, řazení. |