BMW 535d GT xDrive: Luxusní vlna
BMW 5 GT je kombinací všeho možného od kupé až po velký sedan a MPV. Stojí na základě řady 7, ale je výrazně praktičtější. Čím zaujme vrcholná faceliftovaná verze?
Už na vnějších tvarech je patrná mohutnost vozu. Ohromné ledvinky, světla, dlouhá kapota, táhlá, svažující se silueta a záď typu liftback. BMW u 5 GT ukazuje, jak komplikovaně lze segmenty zkombinovat.
V interiéru panuje luxus, který od velkého BMW očekáváte, sedadla jsou tuhá, pohodlná, dobře tvarovaná. A samozřejmě umí masírovat. Interiér je krásně zpracovaný a možná až zbytečně útulný. Praktičnost přední části interiéru ale poněkud zaostává za vnějšími rozměry: například odkládací prostory nesplnily mé očekávání, kromě dvou kávových kelímků si vepředu nic moc neodložíte. Vzadu už je to lepší, i prostoru je zde víc.
Vrcholná naftová verze 35d byla v rámci omlazení v roce 2012 posílena, nyní předává 313 k (nárůst o 13 k) a 630 Nm (nárůst o 30 Nm). To jsou důstojné hodnoty, zejména při rychlých dálničních přesunech přes Německo. Spotřeba je výborná i přes použití funkční čtyřkolky xDrive: při klidném ježdění 7,8 l/100 km, při rychlejší jízdě kolem 10 l/100 km. Zrychlení na stovku za 5,6 s je přesně ten údaj, který dokonale maskuje hmotnost přes dvě tuny.
Jízda odpovídá očekávání: v módu Comfort auto zvládá nerovnosti schopně, stále mu ale chybí jakási plavnost. Sport je ještě tvrdší, zavěšení má co dělat se šlupkovitými pneu run-flat. V zatáčkách je patrná nedotáčivost, na českých okreskách se cítíte nepatřičně ohromní, což pohodovou jízdu příliš nepodporuje.
Se základní cenou přes 1,7 milionu Kč vyvstává otázka, k čemu je auto, které bere prodeje řadě 7 a nové zákazníky od jiných automobilek příliš netahá. Jelikož se v 5 GT nejlépe sedí vzadu, je to ideálně auto pro luxusní hotely!
Závěr
Na první pohled vás BMW 535d GT okouzlí svými tvary a skvělým interiérem. Zaujme vás i dynamika při velmi dobré spotřebě. A nakonec si uvědomíte, že jedete v multifunkčním silničním tanku, který vás stylově doveze tam, kam potřebujete, ale dobře zná svou cenu.
Celkové hodnocení
Cena základního modelu | 1 727 500,- Kč |
---|---|
Cena testovaného modelu | 2 320 507,- Kč |
Skvělá dynamika při rozumné spotřebě, jízdní projev, pohodlí na delších cestách, praktičnost zavazadelníku. |
Neohrabanost, tvrdší nastavení podvozku, málo odkládacích prostor vepředu, vyšší cena, mnoho příplatkových prvků. |