Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Peugeot 206 Premium 1.4 HDI (2005)

Bazar

Peugeot 206 stále drží žezlo nejoblíbenějšího vozu pro ženy. Celé generace příslušnic něžného pohlaví si ho zamilovaly pro jeho roztomilý kukuč. Dokáže však „dvěstěšestka“ přesvědčit také něčím jiným než jen líbivým zevnějškem?

Autor:AutohitFoto:
Malý lev si i po osmi letech udržuje optickou přitažlivost, což se málokterému automobilu napříč všemi třídami podaří. Dobrý dojem jsme opět získali také z interiéru, byť přístrojová deska používá výhradně tvrdé plasty. Ty však mají zajímavou povrchovou úpravu a na pohled nepůsobí lacině. Atraktivitu testovaného exempláře zvyšoval fakt, že byl pouze 1,5 roku starý a tím pádem velmi zachovalý. Porce 27 000 km se na jeho technickém stavu podepsala v minimální míře.

Místa není nazbyt

Malý parádník osloví zejména mladé bezdětné páry. I na kratší vzdálenosti doporučujeme cestovat pouze ve dvou. Ti naleznou dostatek pohodlí na solidně tvarovaných sedadlech, byť jejich nastavení trvá déle. Vinen je nepříliš praktický „kolébkový“ systém, který mění současně výšku sedáku i sklon opěradla. Volant se nedá nastavit podélně a i výšková regulace probíhá v omezenějším rozsahu. Vysoké postavy by měly potíže s nalezením optimální pozice, ale většiny žen se to netýká. Vzadu rozhodně nepanuje prostorová hojnost a dostatek místa tam najdou jen osoby menšího vzrůstu. Přesto nechybí instalace tříbodového pásu a hlavové opěrky ani pro prostředního cestujícího. Chválíme systém sklápění zadních sedadel, kdy se nejprve odklopí dělený sedák a na uvolněné místo se sklopí opěradlo. Vznikne prakticky vodorovná ložná plocha, která určitě často přijde vhod. Základní objem zavazadelníku totiž není největší, byť se chlubí dobrou využitelností. Ale co naplat, když litry scházejí…

Seznam kapitol

Spořílek

Pochvalme velmi umírněný přístup motoru ke konzumaci paliva. Od maloobjemového turbodieselu každý čeká především výhodnou spotřebu, ale stejně nás čtrnáctistovka příjemně překvapila. Nechutenství projevila i při poměrně rychlém dálničním tempu. Není to však jediná ctnost, kterou motor oplývá. Zásluhou čtyřválcové koncepce má kultivovaný běh a v nízkých rychlostech nezaostává ani po dynamické stránce. Jakmile se vypravíte do rychlejšího provozu třeba na dálnici, chuť zrychlovat se dramaticky vytrácí. Nevysoký výkon se nějak projevit musí. Vůle řadicí páky patří k evergreenu „dvěstěšestky“, řazení tudíž není příliš přesné. Jízdní vlastnosti se řadí k průměru stejně starých konkurentů, brzdy se nám jevily jako dostatečně účinné. Peugeot 206 se může pochlubit také solidní cenou. Zkoušený kus dovezený z Francie navíc svou atraktivitu zvýšil bohatou výbavou, která zahrnovala třeba na nižší třídu nevídaných 6 airbagů, dálkové centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken a vnějších zpětných zrcátek nebo mechanickou klimatizaci.



Historie modelu
1998 Uvedení třídveřového a pětidveřového hatchbacku s motory 1.1 (44 kW/60 k), 1.4 (55 kW/75 k) a 1.9 D (51 kW/70 k)
1999 Nové motory 1.6 (65 kW/88 k) a 2.0 16V (99 kW/135 k)
2000 Nový motor 2.0 HDi (66 kW/90 k)
2001 Kupé-kabriolet 206 CC, nový motor 1.4 HDi (50 kW/68 k), agregát 1.6 16V (80 kW/109 k) místo motoru 1.6, přepracovaný motor 2.0 16V (100 kW/136 k)
2002 Uvedení kombi 206 SW
2003 Lehký facelift, nový motor 1.4 16V (65 kW/88 k), sportovní třídveřová varianta 206 RC s motorem 2.0 16V (130 kW/177 k), diesel 1.9 D vyřazen z nabídky
2004 Nový turbodiesel 1.6 HDi (80 kW/109 k)
2006 Zahájení prodeje nástupnického modelu 207, ale 206 se bude vyrábět dál (minimálně do roku 2008)
Seznam kapitol





Komentáře

Žádný komentář nebyl vložen. Buďte první :)
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: