Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Toyota RAV4 Style 2.0 Valvematic - Dominantní gen: OFF-ROAD

Test

Je zvykem, že nové generace vozů o nějaký ten centimetr povyrostou. U Toyoty RAV4 se jedná o pořádný skok, a tak nyní patří k největším vozům své třídy. Čím se ještě může chlubit?

Autor:AutohitFoto:

Pohledem do historie zjistíte, že to byla právě Toyota s modelem RAV4, která vytvořila kategorii SUV. Vždyť do roku 1996 neexistovalo auto, které je určené charakterem pro asfaltové cesty, ale ani v terénu se neztratí. A ukázalo se, že to byl dobrý krok, vždyť která automobilka dnes nenabízí SUV? Testovaný model je tedy již 4. generací a je vidět, že Toyota pečlivě naslouchá hlasu evropského zákazníka. RAV4 se tak konečně zbavila pátých dveřích otevíraných do boku (a ještě k tomu naopak), které majitelé minulých generací proklínají. Nyní se dveře skrývající velký zavazadelník otevírají nahoru. V nejvyšší výbavě se pak o otevírání a zavírání stará elektromotor, což je velmi příjemné!
Zatímco dříve působila „ravka“ hodně kompaktně, u současné generace budete mít pocit, že za své peníze dostáváte opravdový kus auta. To je jistě příjemné. Především na vnitřním prostoru je znát vzdušnost interiéru, nebudete se mačkat ani na délku, ani na šířku, skvělé!
Vnější design vozu navazuje na Auris a ve skutečnosti auto vypadá mnohem lépe, než se může z fotografií zdát – rozhodně se za ně nebudete stydět!

Krůček pro CVT

Testovaný model jsme měli k dispozici s benzinovým motorem 2.0 Valvematic o výkonu 111 kW. Mohlo by se zdát, že po benzinovém motoru mnoho lidí u SUV nesáhne, ale není to pravda – kolem 35 % českých zákazníků sahá po tomto modelu, při nákupu ušetří 45 000 Kč. Navíc dlouhozdvihový motor s variabilním zdvihem ventilů velmi dobře zabírá už od nízkých otáček, nemusíte se bát ani vysoké spotřeby, ani vyššího hluku – pokud zrovna nesprintujete.
O přenos síly na všechna čtyři kola se stará převodovka označená jako Multidrive S. Vězte, že se jedná o bezestupňový automat (CVT). Nakonec ale nefungoval vůbec špatně – přestože na moderní automaty nemá, pro komfortní jízdu bez řazení stačí. Pro všechny případy má 7 předvolených stupňů, které lze řadit páčkami pod volantem i řadicí pákou. Pokud se automat záměrně nesnažíte dostat do úzkých, bude fungovat dobře. Pokud budete spěchat, pak máte k dispozici tlačítko Sport, které  nejenže razantně zostří reakce akcelerátoru, ale bude motor držet ve vyšších otáčkách – v tomto režimu umí být Toyota opravdu hodně rychlá a ostrá. Pokud bychom měli možnost zvolit konvenční automat, tak bychom jej brali, ale tato možnost pro benzinový motor neexistuje.

Seznam kapitol

Bez linky

Interiér jsme chválili za jeho vzdušnost, velkou pochvalu si zaslouží i špičkové materiály a dílenské zpracování, které jednoduše nemá chybu. Co ovšem nenadchne, to je jeho vzhled. Tak trochu máte pocit, že o vývoj se staralo 10 různých oddělení, která spolu navzájem nekomunikují a jen si dodají „to své“. Není zde jednotná spojovací linka, která by celou kabinu zastřešila – ta zatím chybí, což je škoda. To nic nemění na tom, že se uvnitř budete cítit příjemně a s ovládáním všech funkcí nebudete mít problém.

Seznam kapitol

Jízdy se nebojí

I když jsme vůz už dostali na hladkých letních pneumatikách, v terénu pokrytém sněhem exceloval. Rozjezd do prudkého kopce zvládla Toyota bez náznaku problémů. Dostatečná světlá výška vám umožní v lehčím terénu opravdu hodně a nechybí ani asistent pro jízdu z kopce. RAV4 pochopitelně není offroad, takže uzávěrky nehledejte, dojet na hory, vyšplhat se loukou či táhnout těžký přívěs však zvládne výtečně. Na silnici není úplně „civilní“ jako třeba Mazda CX-5, geny offroadu se zde projeví, nicméně nabídne komfortní odpružení a jízda v kožených sedačkách ani po dlouhé době neunaví. V režimu Sport je více točivého momentu posíláno na zadní nápravu, takže s nedotáčivostí se pere statečně – je třeba počítat s charakterem auta. Na horší zatáčkovité silnici zadní náprava více odskakuje, s tím je třeba počítat.
RAV4 boduje především velkým vnitřním prostorem a kvalitním zpracováním. Věříme v dlouhou životnost vozu, protože v něm vše vypadá odolné a bytelné. Po automatu CVT bychom sice nesáhli, ale benzin se neukázal být nesmyslnou volbou.

Seznam kapitol
+
velký vnitřní prostor
kvalitní zpracování
použité materiály
robustní provedení
komfortní odpružení
v terénu se neztratí
moderní benzinový motor
velký zavazadlový prostor
rovné dno po jednoduchém složení zadních sedadel
sportovní režim je skutečně znát
-
převodovka stále není dokonalá
hledání pozice za volantem
výrazný hluk při vyšších otáčkách motoru
nejednotné provedení interiéru
spotřeba značně závislá na stylu jízdy





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: