Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Renault Clio Grandtour 1.5 dCi - Nejhezčí malé kombi

Test

Renault Clio Grandtour pořádně rozhýbe prodeje francouzské automobilky, které se letos zatím moc nedaří. Nabízí totiž vše – vedle slušné užitné hodnoty jsou zde krásný kabát a překvapivě dobré jízdní vlastnosti.

Autor:Petr BenzlFoto:

Konečně, jásají prodejci Renaultu, konečně budou mít zase nějaké nové objednávky. Thalia je pryč a do ostatních modelů se zákazníci letos zatím příliš nehrnuli. Clio Grandtour však jistojistě prodeje oživí. Vždyť v případě minulé generace představovaly prodeje kombi téměř padesát procent celkových čísel. Možná si vzpomenete, když jsme v redakci měli Seata Ibizu ST, jak jsme psali, že jde o nejhezčí malé kombi současnosti. Teď však dochází na pomyslném trůnu ke střídání, Clio Grandtour se totiž mimořádně povedlo. A navíc je unisexové. Otáčeli se za námi ženy i muži.  

Rozvor je stejný

Délka kombíku je ve srovnání s pětidveřovým hatchbackem delší o 200 mm, rozvor však zůstává na stejné hodnotě. Při popisování kabiny vám bude jasné, proč teď píšeme slovo – škoda.
Příď vozu nese velké logo automobilky, celkově se nám moc líbí přední maska. Na boku registrujeme stoupající linii oken. Pohled šikmo na záď nám trochu připomíná hezčí verzi Range Roveru Evoque, líbí se nám, že sloupky vzadu nejsou vůbec masivní. Efektní je i zdobení dolních partií vozu, stejně jako efektní kola (více v samostatné popisce).  

Seznam kapitol

Kvalitou neurazí

Vnitřek vozu logicky kopíruje pětidveřový hatchback. Palubní deska je taková, že nemůže nikoho urazit, podle nás má i styl a nápad. Zpracování je přesné, stejně tak ergonomie a umístění ovladačů. Tradičním nešvarem je poloha tlačítek vyhřívání sedadel na jejich boku, navíc na palubce chybí signalizace zapnutého vyhřívání. Výtku směřujeme i ke středovým výdechům ventilace, které nelze sklopit dolů, takže neustále fučí vodorovně nebo v horším případě cestujícím vpředu přímo do obličeje. Naopak velkou pochvalu udělujeme příplatkovému systému R-Link, který kromě navigace disponuje řadou dalších funkcí – počasí, telefonování, osobní nastavování apod. Třešničkou na dortu je možnost přehrávání šesti  zvuků uložených aut (jedno je vlastně motorka) přímo do reproduktorů – zvuk reaguje na otáčky motoru. Věřte nám, je to zábava.
Pozice za volantem je v pořádku, byť se sedí výš, horší výhled je pouze směrem vzad (v nabídce je kamera). Sedadla jsou komfortní, sedáky by mohly být
o něco delší. A teď se dostáváme k vysvětlení slova škoda z úvodu textu... Místa vzadu je pro nohy bohužel méně – stačilo trochu natáhnout rozvor. Podprůměrný je i zavazadelník, se svým objemem 443 l na některé konkurenty ztrácí.

Seznam kapitol

Úsporný, ale hlučný

Když motoru vyčiníme za hlučnost, pak musíme už jen chválit. Vznětová patnáctka dCi s výkonem 66 kW a točivým momentem 220 N.m se nám pro tento automobil jeví jako optimální. Je pružná a v průměru umí jezdit za 4,7 l, mimo obec jsme se dostali i pod čtyři litry. Motor spolupracoval s pětistupňovým manuálem, není nepřesný, ale chod by mohl být hladší. Zjistili jsme, zejména na dálnici, kde motor při 130 km/h točí 2650 min-1, že nám zde chybí šestka. Pětka je navíc dost krátká.

Seznam kapitol

Až překvapivě dobrý

Možná vůbec největším překvapením pro nás byl podvozek. Naladění této verze se mimořádně povedlo. Karoserie se v zatáčkách prakticky nenaklání,  vůz dokonale kopíruje pokyny přesného řízení s proměnlivým účinkem posilovače. V zatáčkách v rukách hezky tuhne, ve městě by s ním lehce otáčelo i to nejněžnější stvoření. Vedle skvělých jízdních vlastností si podvozek ponechal vysokou úroveň komfortu, kola neodskakují ani na větších nerovnostech.

Seznam kapitol

Neváháme doporučit

Clio Grandtour nejenže obsadilo pozici nejhezčího malého kombi, ale navíc tvrdě útočí na nejlepší kombi tohoto segmentu vůbec. Vedle výše zmíněného totiž přichází s velmi rozumnými cenami, bohatou výbavou a pětiletou zárukou.

Seznam kapitol
+
design
jízdní komfort
ovladatelnost
jízdní vlastnosti
kvalita kabiny
spotřeba paliva
R-Link
bohatá výbava
velmi slušná základní cena
záruka na pět let
-
hlučnost motoru
absence šesté rychlosti
méně místa vzadu pro nohy
s ohledem na konkurenci podprůměrný zavazadlový prostor





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: