Lexus LS 600h F Sport - Dokonalý wellness na silnici
Nejluxusnější Lexus prošel pečlivou modernizací a poprvé se dočkal sportovního paketu F Sport. Jízda s modelem LS připomíná wellness centrum – klid, relax, a když je chuť, pak i rekreační sport.
Popsat zde vlajkovou loď LS značky Lexus, jejíž návod k obsluze čítá 972 stran, je nemožné. Proto pojďme rovnou k tomu nejpodstatnějšímu... Japonci místo vývoje nové generace znovu rozebrali celý vůz a vymysleli na 3 tisíce vylepšení, přičemž některé prvky vzali z menšího modelu GS. Poslední LS tedy hýčká posádku ještě důmyslněji a nikterak nezaostává za svými německými soupeři, ba co víc, v mnohých ohledech je poráží.
Nová klimatizace s pomocí záporně nabitých iontů osvěžuje vzduch v interiéru a zvlhčuje vlasy a pokožku, sedadla mají automatický mód, v němž se výhřev (resp. chlazení) aktivuje v závislosti na navolené teplotě klimatizace (v součinnosti s tím je vyhříván i volant), nejširší displej multimediálního systému usnadňuje orientaci v mapě navigace, pokročilý přednárazový bezpečnostní systém zase dokáže do 40 km/h minimalizovat následky nehody samočinným brzděním. Zajímavostí je i nový asistent dálkových světel, který při rozpoznání protijedoucích vozidel nevypíná dálková světla, ale pouze odstiňuje clonou světelný tok tak, aby nedošlo k oslnění. Poprvé je navíc celá osvětlovací soustava z LED, a to včetně mlhových světel. V rámci velkého faceliftu se v nabídce LS objevuje sportovní paket F Sport, kterým se pyšní testovaný vůz.
Sport vs. 2,34 tuny?
Nejkultivovanější limuzína Lexus všech dob, nejtišší limuzína ve své třídě, to jsou silná slova, kterým ovšem hybridní verze 600h bez debat dostojí. Důkladné zakrytování podvozku, vylepšená aerodynamika, laserově svařovaná tuhá karoserie a zdokonalené odhlučení dělají divy. LS se pohybuje ladně a i při 200 km/h je v kabině takové ticho, že vám přijde, jako byste jeli sotva poloviční rychlostí.
Verze F Sport znamená nejen paket, ale celý stupeň výbavy. Kromě sportovní vřetenovité masky, emblémů na blatnících a celé řady vnitřních detailů čítá navíc také o 10 mm snížený podvozek s přepracovaným zavěšením, aktivními stabilizátory (to aby se karoserie v zatáčkách nenakláněla), 19palcovými koly BBS a 6pístkovými brzdami od Bremba.
Jak jistě tušíte, z tohoto 5,1 metru dlouhého a 2,34 tuny vážícího křižníku to sportovce neudělá. Jenomže poslední LS je jízdně opravdu citelně dál. Ani v nově volených režimech Sport S a Sport S+, kdy jsou adaptivní tlumiče přitvrzeny, přitom nejeví na nerovnostech žádné známky nervozity a na komfortu posádky neubírá. Tady by se ostatní soupeři s taktéž vzduchovým odpružením mohli učit. Na druhou stranu LS F Sport lépe a obratněji zatáčí. Důkazem budiž, že stabilizace zůstává i při rychlém tempu dlouho v nečinnosti, nedotáčivost přichází postupně. Sympaticky je naladěn také variabilní posilovač řízení a konečně i nehybridně působící brzdy umožňují dobré dávkování. Díky brilantnímu sladění těchto komponentů se LS řídí jako menší a lehčí auto, které je navíc i při maximální rychlosti maximálně stabilní. Na mnichovského soupeře sice v obratnosti lehce ztrácí, navzdory vysoké hmotnosti se ovšem chová až neuvěřitelně. Bonusem verze 600h budiž pohon všech kol s preferencí zadní nápravy a mezinápravový diferenciál Torsen.
Hybrid, jak ho známe
S hybridní soustavou zážehového osmiválce a silného elektromotoru (s celkovým výkonem 327 kW) je v jakékoli rychlosti k dispozici lineární (převodovka CVT) a velmi přesvědčivý zátah, který nepoleví ani za hranicí dvoustovky. S LS se dá navíc při jízdě mimo obec při maximálním využívání elektromotoru jezdit za 8 litrů. Ale to pohodlí, ticho, materiály, zvuk audia Mark Levinson... To se zkrátka nedá popsat.
Seznam kapitolvzhled |
standardní výbava |
bezkonkurenční odhlučnění a zpracování |
asistenční systémy |
ovladatelnost |
jízdní režimy |
výkonné brzdy |
pohon všech kol |
výbava F Sport |
omezený objem zavazadlového prostoru |
složitější obsluha multimediálního systému |
spotřeba při rychlé jízdě |
vysoká hmotnost |