Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Opel Astra 1.7 CDTI Cosmo - Komfort na 1. místě

Test

Čtyřdveřová verze Opelu Astra je u nás nejméně oblíbenou verzí. Přitom si dokážeme představit velkou skupinu zákazníků, která by právě s touto verzí byla maximálně spokojená.

Autor:Petr BenzlFoto:

Notchback? V redakci marketingovému tahu Opelu rozumíme, našinci totiž slovo sedan příliš nemilují, ale ať se na nás šéfstvo automobilky nezlobí, pro nás to byla a bude Astra sedan.
A navíc zvenku velmi pohledná a elegantní. Líbí se nám vyvážené proporce (oba převisy jsou téměř shodné) a pak zejména velmi zajímavé světlomety. Přehlédnout nelze ani celkem výrazné chromování, orámována jsou okna, lesklý dekor najdeme i na přední masce a u předních mlhovek.

Pohodlná sedadla

Auto s délkou 4658 mm a rozvorem 2685 mm nabízí uvnitř dostatek prostoru i pro pět cestujících. Tedy alespoň co se prostoru pro nohy týká. I vzadu je dost místa pro kolena. Horší je to s místem pro hlavu, osoby se 180 cm se jemně dotýkají střechy.
Co se zavazadel týká, pro ně je v základním uspořádání 460 litrů, což se v kontextu s konkurencí dá označit jako lehce podprůměrná hodnota. V praxi však tento objem plně dostačuje. Po sklopení druhé řady prostor naroste na 1010 l. Vadilo nám však otevírání víka kufru. Způsoby jsou dva. Buď tlačítkem na palubce, která je mimochodem vyrobena z velmi kvalitních materiálů, nebo tlačítkem na klíčku. Nevím jak vám, ale nám tohle nesedí, my upřednostňujeme klasické otevírání skrze elektronický „ovladač“ přímo na víku.
Zvlášť vyzdvihnout musíme vynikající komfort sedadel, vpředu pak i pevné a praktické boční vedení. Výplně jsou tužší, ale ani po dlouhé cestě vás sedavá část bolet nebude.
Pozice za volantem je velmi dobrá, dopomáhá tomu široký rozsah nastavení sedadla i volantu. Výhled částečně limitují mohutné A-sloupky, dozadu je vidět velmi dobře.

Seznam kapitol

Hrubší abstinent

Pod přední kapotou se ukrývala silnější verze motoru 1.7 CDTI ecoFLEX. Výkon 96 kW z Astry nebude dělat trhače asfaltu, ale i díky točivému momentu 280 N.m si jistě poradil s každou vzniklou situací. Problém mu nedělá ani větší hmotnost vozu – 1503 kg.
Motor je zastudena hrubší, výhodou je, že krásně zabírá již odspodu. S tím parádně koresponduje i zpřevodování šestistupňového manuálu, zejména šestka je hodně dlouhá. Vždyť na šestku motor točí při 130 jen 1900 min-1. Pro řidiče lenochy máme dobrou zprávu, řadit musíte minimálně. Pro řidiče šetřílky máme také jednu... Týdenní test tohoto vozu vykázal průměrnou spotřebu 5,1 l, a to jsme minimálně 40 procent strávili v městském provozu. Mimo obec nebyl problém jezdit za 4,7 l. Minimální apetit ve spojení s 56 l garantuje dojezd více než 1000 km.
Řazení zmíněného šestistupňového manuálu označujeme za průměrné. Přechod přes neutrál by mohl být hladší, na dvě doby a pomaleji se dá však řadit vcelku jistě. Hlavice páky se drží velmi dobře.

Seznam kapitol

Parádní komfort

Astra sedan se velmi dobře ovládá, řízení je i kolem středové polohy citlivé. Líbilo se nám, že při nižších rychlostech jde lehčeji, naopak při vyšší tuhne.
Podvozek nemůžeme označit jiným slovem než komfortní. Tuhá karoserie spolu s větší hmotností se nikterak neprojevily na neohrabanosti v zatáčkách, byť nedotáčivost je citelná. Boční náklony jsou v mezích normy, k jistému průjezdu v našem případě jistě přispívala i 17palcová kola, ke komfortu pak zase adaptivní podvozek Flex-Ride se třemi režimy.
Ve dvou v Astře s trochou nadsázky ani nepocítíte žádnou nerovnost, v režimu Sport je citelně tvrdší, ale ani tak z vás nevytřese duši.

Seznam kapitol

Zbytečně opomíjené

Na závěr tohoto testu si nemůžeme odpustit celkem rázný verdikt. Po týdnu testování se totiž nemůžeme ubránit pocitu, že je tahle verze zcela zbytečně opomíjená. Všichni se honí za prostorem, hledají MPV, SUV, hatchbacky nebo kombíky, přitom většině by postačoval tento sedan.Jedinou výjimku vidíme v aktivnějších jedincích, kterým může vadit logicky menší praktičnost a variabilita verze sedan. Astra sedan je navíc k mání za zajímavou cenu s atraktivní výbavou. Klidně o ní tedy přemýšlejte. 

Seznam kapitol
+
slušný design
jízdní komfort
cena/výbava
použité materiály
spotřeba motoru
komfort sedadel
tuhost karoserie
příjemné řízení
-
43 tlačítek na středové konzoli
hrubší motor
lehce podprůměrný kufr
otevírání kufru
prostor pro hlavu vzadu





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: