Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Toyota Verso 1.8 Valvematic Active - Pro univerzální rodinu

Test

Název Verso používá Toyota pro své MPV modely již řadu let. A právě nyní na český trh dorazila nová generace vozu. Chce zaujmout především sázkou na tradiční hodnoty.

Autor:AutohitFoto:

Nové Verso je logickým krokem. Proč? Nedávno přišel nový Auris, a ačkoliv to Toyota již do názvu nedává, Verso vychází právě z něj. Pro odkládání modernizace tedy nebyl důvod. Má Verso v rukávu trumfy, kterými bude moci zaujmout?

Větší, než se zdá

Při pohledu zvnějšku vypadá Verso hodně kompaktně. Rozhodně z něj nemáte pocit, že převeze až 7 lidí (dva další za příplatek 17 000 Kč vč. hlavových airbagů). Právě v designu se Verso posunulo hodně kupředu oproti minulé generaci a designéři se už nezalekli ostrých hran. Skvělé! Horší je situace v interiéru, který nadchnout neumí. Jen se podívejte na obrázek palubní desky – moře šedi, ze kterého vystupuje malý ostrov s budíky. Tady opravdu pokrok nenajdete. Interiér by si vůbec zasloužil zpracovat lépe. Najít odkládací místa z místa řidiče je téměř nemožné. Od středového panelu přes řadicí páku až po místo mezi sedadly není jediný odkládací prostor. Ergonomie má své nedostatky – najít a hlavně dosáhnout na tlačítka pro vyhřívání sedadel je úkol hodný artisty. Panel přístrojů, umístěný centrálně, také nemusí vyhovovat každému. V přehlednosti vadí jak věnec volantu, tak to, že šikmo natočené budíky jsou optimalizovány pro určitou polohu sedačky. Budete-li sedět více vpředu či vzadu, uvidíte hodnoty „pod úhlem“, a tedy zkreslené.

Seznam kapitol

Tradiční hodnoty

Kde se  Toyota drží tradic, to jsou pohonné jednotky. Na test jsme měli benzinovou jedna osmičku. Turbo nehledejte, s tím benzinové Toyoty nekamarádí. Ale moderní technologie nechybí. Ventily mají variabilní časování i zdvih. Není to tak dlouho, co jsme měli na test právě Auris s motorem o objemu 1,6 litru.
S tímto motorem má náš testovaný shodné vrtání, ale 1,8 má o 10 mm delší zdvih pístů a při jízdě je to znát. Zatímco menší motor je třeba držet pořádně „pod krkem“, dlouhozdvihová osmnáctistovka se ochotně sbírá od nízkých otáček. Jízda s Versem tak může být velmi plynulá, pohodová a tichá. Průběh točivého momentu je u většího motoru mnohem příznivější. Verso se prodává i s tímto menším motorem, ušetřených 20 000 Kč za to ale nestojí. Získáte více než jen 11 kW výkonu navíc.

Seznam kapitol

Pluje ladně

Jízdní vlastnosti plně odpovídají charakteru vozu. Verso je nastavené na komfort, i když je o něco tvrdší než předchozí generace. S nerovnostmi i dírami se vyrovná statečně. Vlečná zadní náprava, komfortní odpružení a vyšší stavba napovědí, že na řezání zatáček auto opravdu není.
To podporuje ještě přeposilované řízení bez zpětné vazby. ESP je možné deaktivovat jen v nízké rychlosti, ve vyšší se samo zapne a důrazně hlídá, aby vůz držel řidičem navolenou stopu. Verso jasně ukazuje, na jakou notu je naladěno. Chválu si zaslouží řazení. Ačkoliv je řadicí páka až „dodávkově“ vysoko, její chod je velmi hladký a řazení dokonale přesné.

Seznam kapitol

Pět s komfortem

Verso nezklame ve vnitřním prostoru a jeho uspořádání. Zadní sedadla jsou tvořena třemi samostatnými křesílky. Prostřední je sice o něco užší, ale i tak je na šířku ve voze místa opravdu hodně. Pokud byste měli jet v pěti dospělých lidech, Verso bude hodně dobrou volbou. Tím výhody zadních sedaček nekončí. Každé sedadlo je možné posouvat dopředu a dozadu a dokonce lze měnit i sklon opěradla. Lehce zaklonit opěradlo a „dát si dvacet“ nebude ve Versu problém. Konkurence nabízí i možnost zcela vyjmout zadní sedadla, což Verso nemá. Vlastně to ale ani nevadí, protože sedadla je možné zaklopit tak, že se zavazadelníkem vytvoří velké „letiště“. Na objem v litrech není zavazadelník žádný přeborník, ale s takto sklopenými sedadly převezete opravdu hodně nákladu.
Verso zaujme řidiče spolehlivou technikou a tradičním motorem. Lehce zklame interiérem, který je sice kvalitní, ale působí nemoderně. Na první pohled může Verso vypadat draze, ale výbava je hodně bohatá už ve verzi Active. Balíčky výbav lze navíc díky zaváděcím akcím pořídit velmi výhodně.  

Seznam kapitol
+
pečlivé zpracování
hodně místa na šířku
osvědčená spolehlivost
přesné řazení
pružný motor
komfortní odpružení
ceny příplatkové výbavy
-
málo odkládacích míst
nedotažená ergonomie
šedé plochy interiéru
menší objem zavazadelníku





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: