Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Opel Adam 1.4 Glam 64 kW - Miláček našich žen

Test

Opel Adam vyráží do ulic. Pro řadu nafintěných paniček by mohl být vedle trendy kabelky dalším efektním doplňkem. My jsme testovali třetí úroveň výbavy a slabší verzi motoru 1.4.

Autor:Petr BenzlFoto:

Opel. Automobilka, které si na silnici nijak zvlášť nevšimnete. Tedy pokud nejde o model OPC nebo Merivu s protilehlými dveřmi. Zbytek je dost konzervativní. Až na Adama. Toho rozhodně nejspíš nepřehlédnete, a pokud máte míry 90-60-90 nebo jim alespoň trochu podobné, tak určitě ne.

Překvapivě prostorný

Třídveřová karoserie nabízí překvapivě dostatek prostoru pro čtyři dospělé osoby. Nastupování dozadu nevyžaduje žádnou zvláštní gymnastiku. Pro zavazadla je připraveno skromnějších 170 l, ale pro běžné potřeby by tento objem mohl stačit. Na nákup rozhodně.
Vyzdvihnout musíme pohledná a hlavně dost komfortní přední sedadla a parádní volant. Věnec se skvěle drží a navíc převod řízení je takový, že si při manévrech ve městech neukroutíte ruce.
Palubní deska působí velmi hodnotným dojmem, zamlouvalo se nám barevné sladění. Ergonomie a ovladatelnost se obejdou bez jakýchkoliv výhrad, stejně tak pozice za volantem. Po autosalonu  v Paříži jsme kritizovali absenci podélné stavitelnosti volantu, Opel si očividně vzal nejen naše připomínky k srdci a tuto chybu napravil. Díky tomu zde najde i vyšší řidič celkem slušnou pozici.

Seznam kapitol

Hlučnější motor

Opel do malého Adama nedává žádný turbomotor. Všechno jsou to atmosféry, v našem případě čtrnáctistovka s výkonem 64 kW. Jde o motor starší konstrukce, výkonové maximum leží při 6000 min-1. Točivý moment vrcholí na hodnotě 130 N.m při 4000 min-1.
Dole má motor celkem slušný nástup, střední otáčky výkon ještě celkem drží, ale nahoře je docela mrtvý. Špičku zkrátka nemá. Pocitově se nám nezdálo, že by stovku dal za 12,5 sekundy, při měření jsme také byli o 0,7 s pomalejší. Dobrou zprávou pro budoucí majitele je velmi slušná spolehlivost prověřeného motoru. Horší pak je jeho hlučnější chod a spotřeba vyšší, než udává výrobce.
V průměru jsme jezdili za 7,2 l, ve městě za osm (vůz nebyl ještě úplně zajet). Přesto si nemyslíme, že motor patří k vyloženým slabinám vozu. Tu největší vidíme v pětistupňovém manuálu. Řazení, jednoduše řečeno, není dobré.

Seznam kapitol

Většinou uskákanější

Testovaný Adam měl obuté efektní sedmnáctky, takže na méně kvalitním povrchu zrovna nevynikal výtečným komfortem. Přičteme-li k tomu krátký rozvor, není se co divit, že na nekvalitním povrchu není Adámek komfortní ani za mák. Na kvalitní vozovce je to o něčem jiném, ale ani tak se nemůžeme ubránit pocitu, že sladění tlumičů s ostatními komponenty mohlo být výrazně lepší.
Co nelze Adamovi vzít, je výtečná ovladatelnost a ochota měnit směr. Chová se celkem neutrálně, posilovač řízení je naladěn přirozeně. Na klikaté okresce s prvotřídním asfaltem si jízdu budete užívat, tedy pokud takový úsek tady u nás najdete.

Seznam kapitol

Auto podle představ

Mimořádně silnou stránkou vozu je jeho možnost personalizace. Opel nabízí asi tři biliony dvě stě tisíc možných kombinací. Naše hvězdná obloha na stropě byla jen velmi skromnou ukázkou.
Pochválit musíme i velmi nadstandardní základní výbavu a celkové možnosti výbavy. Jsou  zde režim CITY pro manévrování, asistent pro rozjezd do kopce, automatický parkovací asistent, vyhřívání sedadel a volantu či hlídač mrtvých úhlů. Nezmínit nemůžeme příplatkový audiosystém, hraje opravdu božsky.
Tak co s tebou, Adame? Bohužel v ČR nebudeš mít na růžích ustláno, neboť za částku 400 000 Kč se dnes kupují úplně jiná auta. Určitou šanci vidíme v levnějším motoru 1.2... Jedno je však jisté. Kdo tě bude mít, ten bude na očích. A bude s tebou navíc hodně stylový!               

Seznam kapitol
+
líbivý interiér
nápadný exteriér
základní výbava
slušná prostornost
jízda na kvalitním povrchu
ergonomie
materiály v kabině
výtečný multifunkční volant
podsvícený strop
-
dynamika motoru
spotřeba
řazení
jízda na nekvalitním povrchu
nevýhodu vidíme v malém zájmu o tento typ vozů
hmotnost





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: