Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Citroën Jumper Kombi Travel Bus 30 - Kříženec evropský

Test

Současný Jumper je spolu s Fiatem Ducato a Peugeotem Boxer už třetí generací vozu z italské továrny Sevel Sud. Žel, z Citroënu jako takového nemá vůz vlastně skoro nic. Technika je dílem Fiatu, motor pro změnu pochází od Fordu.

Autor:Tomáš DusilFoto:

S trochou nadsázky, ale velkou dávkou objektivity tak můžeme říci, že k francouzské značce se vůz hlásí pouze a jen logem na přídi či na volantu. Přesto to nemusí nutně být špatné, neboť technický návrh pocházející z roku 2006 platí stále za velice zdařilý. Že vůz není francouzského rodu, prozradí věci znalému řidiči jeho pracoviště. To se nese v typickém duchu italských Fiatů, sdruženými páčkami počínaje a panelem samočinné jednozónové klimatizace konče, který jako by z oka vypadl třetí generaci Fiatu Punto (dříve Grande Punto a Punto Evo). Všech devět sedadel lze polohovat, avšak vyjímat je z pochopitelných důvodů možné není, tedy za předpokladu, že je neodšroubujete. Důvod je čistě ekonomický, aby byl zachován prostor pro ryze užitkovou verzi.
Testovaný Jumper Kombi byl s označením 30L1H1 menší ze dvou nabízených verzí. Větší, označená 33L2H2, nabízí o 450 mm delší rozvor a rovněž je se svými 2524 mm o poznání vyšší. 

Skvělé, ale velmi krátké

Výkon 81 kW, na něž je naladěna nejméně výkonná verze motoru Ford Duratorq TDCi pro vozy PSA (v Transitu se začíná dokonce na 74 kW), přináší ve spojení s hmotným vozem jen skromnou dynamiku. Přesto, při jízdě pocit lenosti rozhodně nemáte, neboť použitá šestistupňová převodovka disponuje velmi krátkými převody. To je u dodávek typické. Výkonnější verze 2.2 s 96 či 110 kW budou mít jistě minimálně stálý převod delší. Podvozek Jumperu nabízí při osvědčené konstrukci (modifikovaný McPherson, tuhá náprava s podélnými listovými pružinami) solidní komfort. Na rozdíl od výkonnějších verzí je tato jako jediná vybavena hydraulickým posilovačem řízení bez variabilního účinku.

Seznam kapitol





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: